۲۷۴ نفر بر اثر تصادف جاده‌ای در کردستان جان باختند

سنندج- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان محورهای قروه به همدان و مریوان به مرز باشماق را پرتصادف ترین محورهای استان اعلام کرد و گفت: از اول امسال تا پایان آبان ماه ۲۷۴ نفر در استان بر اثر تصادفات جاده‌ای جان باختند.

به گزارش ایرنا، رضا اعظمی روز سه‌شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت راهکارهای پیشگیری و کاهش تصادفات جاده ای کردستان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، پنج هزار و ۴۸۶ مورد تصادف در جاده های استان به وقوع پیوست که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۶ هزار و ۸۹۰ مورد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در همین راستا کارگروه تعیین و شناسایی نقاط پرخطر جاده های استان تشکیل و ۱۸ نقطه حادثه خیز درون شهری سنندج و همچنین ۶۲ نقطه پرخطر جاده های استان شناسایی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر استان خبر داد و افزود: همچنین مقرر شده تا در استان کردستان به عنوان پایلوت، قبل از صدور گواهینامه رانندگی از داوطلبان تست سلامت روحی و روانی گرفته شود.

اعظمی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه سه هزار و ۸۶ مورد پرونده با موضوع تصادف به شوراهای حل اختلاف ارجاع شد که ۹۹۰ فقره آن به صلح و سازش منتهی و مختومه شد.

وی مصوبات جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم را الزام آور دانست و شهرداری سنندج را مکلف کرد تا در بازه زمانی کوتاهی به حذف نقاط حادثه خیز اقدام کند.

در این جلسه مدیران دستگاه های مسئول به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تصادفات جاده ای در استان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha