به گزارش دریافتی ایرنا، اسلام خواجه یی عصر سهشنبه در دیدار با معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان به اهمیت فراگیری علم و دانش و سوادآموزی در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: رسول خدا (ص) همواره مسلمانان را به کسب علم و دانش تشویق می کردند و شرط آزادی اسرای را باسواد کردن چندین نفر از مسلمانان درنظر می گرفتند.
وی با اشاره به نقش و کارکردهای مساجد، عنوان کرد: مسجد در دوران صدر اسلام دارای کارکردهای متنوعی از جمله آموزش و سوادآموزی بود.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهارداشت: امروز نیز ظرفیت هزار و ۶۰ کانون فرهنگی هنری مسجد، فرصت مغتنمی برای پیشبرد اهداف سوادآموزی در سطح استان هرمزگان است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان نیز به ظرفیت بی نظیر کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: هر مسجد دارای کانون می تواند یک مرکز یادگیری و سوادآموزی باشد.
احمد جعفری با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از جمعیت هرمزگان باسواد هستند و از سه درصد باقیمانده نیز یک درصد معلولان ذهنی هستند، افزود: سوادآموزی شامل ۱۳ موضوع از جمله سواد خواندن و نوشتن، سواد رسانه ای، سواد عاطفی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد ارتباطی، سواد تحلیلی، سواد بوم شناسی، سواد نژادی و قومی و سواد سلامتی است.
وی، با بیان اینکه به دنبال تغییر رویکرد اهداف سوادآموزی هستیم، عنوان کرد: گستردگی زیاد حوزه سواد ما را مجبور به تغییر رویکرد کرده است و از این رو درصدد بازتعریف مفهوم سوادآموزی در موضوع های ۱۳ گانه هستیم.
جعفری گفت: برای تحقق اهداف سوادآموزی نیازمند همراهی و همکاری کانون های فرهنگی هنری و بهره گیری از ظرفیت عظیم مساجد در راستای شناسایی و جذب افراد بیسواد هستیم.
نظر شما