بیش‌از هزار نفر از اتباع غیرمجاز به افغانستان طرد شدند

زاهدان- ایرنا- فرمانده هنگ مرزی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۶۴۶ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند از طریق گذر مرزی میلک به کشور افغانستان طرد شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا سنچولی با تقدیر از تلاش همه نیروهای انتظامی و امنیتی در دستگیری اتباع غیرمجاز در سطح کشور اظهارداشت: این افراد در اقصی نقاط کشور به دلایلی همچون ورود غیر قانونی، اقامت غیرقانونی و یا پایان اعتبار گذرنامه دستگیر شده بودند که از طریق دروازه گذر مرزی میلک به کشور افغانستان انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: اتباع خارجی برای ورود، اقامت و خروج از کشورمان باید از طریق مبادی قانونی اقدام کنند در غیر این صورت با آنان برخورد و پس از تحویل به مراجع ذیصلاح، از کشور طرد خواهند شد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان و موقعیت خاص جغرافیایی همواره دست خوش ورود و خروج اتباع بیگانه غیرمجاز و قاچاق انسان است. خروج و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز و بکارنگرفتن آنان توسط کارفرمایان، محافظت و تسلط بر مبادی ورودی کشور و جلوگیری از ورود این افراد به داخل استان، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان مستعد و توانمند استان را فراهم می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha