۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84969765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه بال پرنده در زیستگاه‌های شهرستان اردبیل رهاسازی شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: سه بال پرنده مصدوم که به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل جهت تیمار و رسیدگی تحویل شده بود، در زیستگاه‌های این شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش ایرنا ، فاضل عبدی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: گونه‌های یاد شده که در فهرست پرندگان حمایت شده قرار داشته و دارای ارزش حفاظتی هستند شامل گونه دال (کرکس)، جغد شاخدار و عقاب دشتی است که نقش مهمی در تعادل اکولوژیکی و چرخه زیستی ایفا می‌کنند.

وی به دوستداران محیط زیست توصیه کرد در صورت مواجهه با حیات وحش مصدوم و آسیب دیده، با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان تماس بگیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز از سرشماری پاییزه پستانداران شاخص استان با بکارگیری نیروهای مجرب از یگان حفاظت، کارشناسان محیط طبیعی و افراد علاقه‌مند از جوامع محلی در مناطق و زیستگاه‌های جنوبی استان خبرداد.

حسن قاسم‌پور گفت: این طرح با بسیج و سازماندهی نیروها و تشکیل گروه‌های سرشماری و تعیین سرگروه و ناظر برای اکیپ‌های سرشماری و تعیین مسیرهای پایش مناطق و آماده سازی تجهیزات لازم از قبیل دوربین‌های چشمی و عکاسی،GPS ، کوادکوپتر و خودروهای کمک‌دار در منطقه حفاظت شده آق‌داغ و منطقه شکار ممنوع مشکول شمارش و آماربرداری از حیات وحش این مناطق و بطور مشخص گونه‌های کل و بز اجرا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ثبت حضور گوشتخواران شاخص نظیر پلنگ در مناطق حفاظت شده شهرستان‌های خلخال و کوثر و همچنین افزایش گله های کل و بز را دلیل پویایی زیستگاه های جنوب استان دانست و افزود: با توجه به تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان منطقه در جهت حفظ و حراست از تنوع زیستی و حیات وحش این مناطق، برآوردهای اولیه از افزایش نسبی جمعیت کل و بز در مناطق جنوبی استان در مقایسه با آمار سال‌های گذشته حکایت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha