اجرای طرح یاریگران زندگی در جهت مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر/ ضرورت تعامل نهادهای فرهنگی

تهران - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اجرای طرح یاریگران زندگی با همکاری و هماهنگی بین بخشی وزارتخانه ارشاد، آموزش و پرورش، رسانه ها و دانشگاهها در مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر از طریق آگاهی بخشی در جامعه موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اعتیاد و مواد مخدر وقتی ساماندهی می شود که مبارزه و پیشگیری از این پدیده صورت بگیرد، انتظار مردم آن است که دسترسی به مواد مخدر وجود نداشته باشد و کسی مصرف نکند، برای تحقق این امر تلاش می کنیم مواد مخدر وارد کشور و توزیع نشود، تا در دسترس قرار نگیرد.

وی اظهارداشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر تلاش های زیادی داشتیم طی یکسال گذشته۱۲ شهید تقدیم کردیم در حوزه های پیشگیرانه و توانمندسازی بایدبیشتر متمرکز شویم،
اجرای طرح یاریگران زندگی که توسط دولت تصویب شده در حوزه های پیشگیری و توانمندسازی می تواند ارتقا یابد.

مومنی با بیان اینکه افغانستان رتبه اول تولید مواد مخدر در دنیا را دارد، ادامه داد: در افغانستان، ۹۰ درصد تریاک تولید می شود رتبه اول هروئین رو هم دارد با حمایت آمریکایی ها و ناتو تبدیل به قطب تولید مواد صنعتی شیشه و آمفتامین ها شده و تهدیدی بزرگ برای همه کشورهاست، به دلیل همجواری با کشورمان باید برنامه مبارزه در محور مقابله، درمان و پیشگیری متمرکز باشد.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم افرادی که دچار اعتیاد شدند درمان شوند و به جامعه برگردند، همچنین با آگاهی بخشی و اقدامات پیشگیرانه در جهت مقابله با اعتیاد همکاری با نهادهای فرهنگ ساز مانند وزارت خانه های ارشاد، آموزش و پرورش، دانشگاهها و رسانه ها ضروری است تا با اجرای طرح یاریگران زندگی به نتیجه برسیم.

به گفته وی، دانشگاه آزاد اسلامی کمک های زیادی در جهت توسعه علم و ارتقای سطح دانش و پژوهش در سطح کشور انجام داده، در حوزه تفاهم نامه همکاری های ستاد با دانشگاه آزاد توسعه و ارتقا می یابد تا تعاملات در حوزه پژوهش، توانمند سازی، پیشگیرانه و آگاهی بخشی ارتقا یابد.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: دانشگاهها در دنیا با یک مسوولیت گرایی تشکیل شده اند، مسئله مواد مخدر در سبک زندگی غربی برای از دور خارج کردن تلاش جوانان طراحی شده و باید برای مبارزه با مواد مخدر تلاش شود.

وی اظهار داشت: هر مدیری که با مردم سرو کار دارد باید خود را مسوول مبارزه با مواد مخدر بداند، دانشگاه آزادی اسلامی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو دارد و حدود ۳۲ هزار و ۵۴۲ دانشجو در استان سیستان و بلوچستان داریم باید از طریق آموزش و آگاهی بخشی در جهت مقابله با مبادی ورودی مواد مخدر تلاش کنیم، هزینه کرد در این زمینه ضروری است.

طهرانچی تاکید کرد: آگاهی رسانی به دانشجویان در پیشگیری از مواد مخدر موثر است، باید در استانهای مرزی بسته های مداخلات در امر مبارزه با مواد مخدر با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر توزیع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha