۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84970055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک درصد آب استان اصفهان در شهرک‌های صنعتی مصرف می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: حدود یک درصد آب کل این استان در شهرک‌های صنعتی و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، رسول سواری روز چهارشنبه در جلسه با مدیران شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: امروز خدمات آب، برق و گاز در بیشتر شهرک هایی که واگذاری زمین در آنها وجود دارد، مهیاست اما کمبود آب، مشکلات و محدودیت هایی را در کشور ایجاد کرده که این مشکلات و محدودیت‌ها در استان اصفهان بیشتر است.

وی اضافه کرد: امروز با مکان یابی که شرکت شهرک‌های صنعتی انجام داده است و خدماتی که در شهرک ها ارائه می دهد، سرمایه گذاری در این مناطق بسیار تسهیل شده و این تسهیلات و خدمات آب، برق و گاز به راحتی در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

سواری با بیان اینکه شرایط خدمات رسانی به صنایع با دوران قبل از انقلاب خیلی تغییر پیدا کرده است خاطرنشان کرد: در گذشته برای آماده سازی زمین و تاسیس و رساندن خدمات به کارخانه نیاز به سال‌ها پیگیری داشت اما امروز وجود شهرک های صنعتی این کار را به یک ماه رسانده است و با واگذاری الکترونیکی زمین، سرمایه گذاران می توانند در مدت یک هفته زمین دارای خدمات آب، برق و گاز را دریافت کنند و کار خود را شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه اما امروز با گرفتاری ها و مشکلات گذشته مواجه نیستیم بیان کرد: امروز دغدغه چندانی در زمینه آب، برق و گاز در شهرک های صنعتی استان وجود ندارد و در زمینه افزایش دبی آب و افزایش قدرت برق در شهرک های صنعتی اقداماتی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: قبل از انقلاب یک شهرک هم در این استان وجود نداشت اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با راه اندازی این واحدها و شهرک ها با این وسعت، افزون بر ۱۵۰ هزار نفر اشتغال در شهرک های صنعتی استان اصفهان ایجاد شده که بعنوان خدمت بزرگ نظام به مردم است که برای مردم باید بازگو شود.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم بطور شبانه روز بدنبال کار و خدمت صادقانه به مردم است و پیگیر حل مسائل و مشکلات صنعتگران است و مدیران شهرک های صنعتی استان هم باید با روحیه مدیریت جهادی برای خدمت به مردم و صنعتگران تلاش کنند و هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت به آنها باشند.

سواری با بیان اینکه وظیفه مدیران شهرک های صنعتی فراتر از یک شهردار در یک شهر است، افزود:شهرداران شهرها بیشتر مباحث شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی و نظافت و خدمات شهری را پیگیری می کنند اما مدیران اجرایی شهرک ها علاوه بر این وظایف بطور مستقیم وظیفه پیگیری مباحث آب، برق و گاز و خدمات زیرساخت را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه خدماتی که نظام اسلامی به حوزه صنعت در شهرک های صنعتی ارائه کرده ادامه داد: ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان وجود دارد و هر کدام از مدیران شهرک ها تجربیات مختلفی دارند و باید از تجارب یکدیگر برای خدمت رسانی به صنعتگران استفاده کنند.

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک صنعتی عملیاتی شده و در حال واگذاری است، همچنین ۵۰ درصد از شهرک های استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
حدود ۱۵۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال این استان مشغول کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha