تولیدکننده گرافن از هسته خرما به مجمع جهانی اقتصاد پیوست

تهران - ایرنا - یکی از شرکت‌های مالزیایی که در حوزه تبدیل ضایعات هسته خرما به گرافن و گرافیت فعالیت دارد به مجمع جهانی اقتصاد پیوست.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، شرکت گرافجت تکنولوژی (Graphjet Technology) اولین و تنها تولیدکننده گرافن و گرافیت در جهان با استفاده از زباله‌ است که به تازگی اعلام کرد به مجمع جهانی اقتصاد (WEF) پیوست.

این شرکت پوسته‌های ضایعات هسته خرما را به گرافن تک لایه‌ای تبدیل می‌کند که تقاضای بالایی برای صنایع مختلف دارد.

مجمع جهانی اقتصاد که یک سازمان بین المللی غیردولتی در سوئیس است، گرافجت تکنولوژی را به‌عنوان شرکت پویا با رشد بالا اعلام کرد که مدل‌های جدید تجاری، فناوری‌های نوظهور و راهبردهای رشد پایدار را در انقلاب چهارم صنعتی به کار می‌گیرد.

این مجمع جهانی از زمان تأسیس در سال ۱۹۷۱، به دنبال ارتقای وضعیت جهان با مشارکت در تجارت، سیاست، همکاری دانشگاهی و تعامل با رهبران برای شکل دادن به برنامه‌های جهانی، منطقه‌ای و صنعتی است.

مجمع جهانی اقتصاد به دلیل نشست سالانه خود در داووس بسیار مشهور است و شرکت‌های بزرگ و رهبران را برای پرداختن به موضوعات مهم نگران‌کننده جهانی جمع می‌کند.

براساس گزارش تارنمای نیو استریتز تایم ( NEW STRAITS TIME)، آیدین لی پینگ وی مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت مالزیایی گرافجت تکنولوژی با تشریح این دستاورد گفت: مجمع جهانی اقتصاد رهبر اندیشه جهانی در مورد موضوعات مهم مانند انتقال انرژی و کاهش انتشار کربن است که مستقیماً با مأموریت گرافجت تکنولوژی همتراز شده است تا گرافیت و گرافنی با منبع پایدار را ارائه دهد و نوآوری‌های حوزه انرژی و برنامه‌های مشارکت خالص صفر ضروری برای مبارزه با تغییرات جهانی آب و هوا را تسریع کند.

تولیدکننده گرافن از هسته خرما به مجمع جهانی اقتصاد پیوست

وی افزود: ما معتقدیم که گرافیت با انتشار کربن کم و تولید گرافن با قیمتی تا ۸۰ درصد کمتر از تولیدکنندگان سنتی می‌توانند نوآوری را برای اقتصاد انرژی جدید تسریع کنند.

اهداف پایداری این شرکت به طور مستقیم با مأموریت‌های مجمع جهانی اقتصاد هماهنگ است. این شرکت گرافجت تکنولوژی که دومین تولیدکننده بزرگ در روغن هسته خرما است، فناوری تبدیل نوآورانه زباله‌های کشاورزی را به گرافن و گرافیت در اختیار دارد.

شرکت گرافجت تکنولوژی در سال ۲۰۱۹ در مالزی به‌عنوان تولیدکننده گرافن و گرافیتی نوآورانه و دوستدار طبیعت تأسیس شد.

این شرکت اولین فناوری در انتظار ثبت اختراع جهان را برای بازیافت پوسته‌های هسته خرما برای تولید گرافن تک لایه و گرافیت مصنوعی را با هزینه بسیار پایین‌تر از رویکردهای سنتی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha