درخواست دادستانی پرو علیه رئیس‌جمهوری برکنار شده؛ ۱۸ ماه بازداشت پیشگیرانه

تهران - ایرنا - چند ساعت پیش از انقضای حداکثر مدت بازداشت مقدماتی «پدرو کاستیو» رئیس‌جمهوری برکنار شده پرو، دادستانی این کشور، ۱۸ ماه بازداشت پیشگیرانه برای وی درخواست کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، به این ترتیب، این درخواست منجر به ادامه بازداشت پدرو کاستیو خواهد شد. دوره اولیه بازداشت پیشگیرانه رئیس‌جمهوری سابق پرو، امروز چهارشنبه به پایان رسید و دادگاه اکنون ۴۸ ساعت فرصت دارد تا جلسه رسیدگی را برگزار کرده و در مورد رد یا قبول این درخواست، تصمیم‌گیری کند.

پدرو کاستیو رئیس‌جمهوری سابق پرو که قصد داشت با صدور حکمی، کنگره را منحل کند، هفتم دسامبر دستگیر شد و با گذشت ۷ روز از بازداشت مقدماتی، طبق گزارش رسانه‌های محلی، «اوریِل تِران» دادستان عالی این کشور، برای بازداشت پیشگیرانه کاستیو درخواست کرده است.

کاستیو نه تنها به ارتکاب شورش و توطئه احتمالی متهم است بلکه طبق ادعای «پاتریسیا بِناویدس» دادستان، به رهبری و هدایت یک «سازمان جنایتکار» از داخل مقر ریاست جمهوری با هدف جعل قراردادهایی با سوء استفاده از قدرت متهم است. اتهام‌هایی که ممکن است کاستیو را تا ۱۰ سال به زندان محکوم کند.

بر اساس اظهارات وزیر امور خارجه و شخص رئیس‌جمهوری مکزیک، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، کاستیو زمانی که برای درخواست پناهندگی سیاسی به سفارت مکزیک می‌رفت، در لیما (پایتخت) بازداشت شد.

بحران سیاسی ناشی از دستگیری کاستیو و روی کار آمدن «دینا بلوآرته» به عنوان رئیس‌جمهوری جدید، پرو را به سمت تشدید اعتراض ها و تظاهرات خشونت‌آمیز و اقدامات خرابکارانه سوق داده است. تا کنون در جریان اعتراض‌ها، هفته نفر کشته و ۱۳۰ پلیس زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha