۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 84970314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

تهران - ایرنا - اتصال استان خراسان جنوبی سبز به شبکه گازرسانی، احتمال تغییرات در سطح استانداران، آخرین خبرها از یارانه‌ها، تعرفه رایگان برای مشترگان گاز، جذب نیرو در آموزش و پرورش و از سرگیری رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲ از شنبه آینده از مهم‌ترین مسائل مطرح در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، نشست روز چهارشنبه هیأت وزیران در روزهای پایانی آخرین ماه از فصل پائیز در حالی برگزار شد که یکی از شلوغ ترین روزهای کاری برای خبرنگاران حوزه دولت بود.

براساس روال «سیدمحمد حسینی» و «محمد مهدی اسماعیلی» معاون پارلمانی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت هم به‌عنوان پایِ ثابت چهارشنبه‌های اهالی رسانه پاسخگوی خبرنگاران حوزه دولت بودند.

آنچه در پی می‌آید، خلاصه مهم‌ترین خبرهایی است که در گفت‌وگو با ۱۶ عضو کابینه سیزدهم از جمله «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور، «محمد دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری، «علی سلاجقه» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی و «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پروش، «احمد وحیدی» وزیر کشور، «جواد اوجی» وزیر نفت، «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه، «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو و همچنین «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس سازمان بنیاد شهید با خبرنگاران حوزه دولت مطرح شد:

توضیح وزیر ارشاد درباره خبرنگاران اعزامی به قطر

نخستین عضو گفت و گو کننده کابینه دولت در یک روز سرد پاییزی با خبرنگاران در حیاط دولت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که درباره فهرست منتشر شده از خبرنگاران اعزامی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: رویداد جام‌جهانی رویداد مهمی است و رسانه‌ها خبرنگارانی را معرفی کرده بودند که توانایی بازتاب دادن اخبار سیاسی و اجتماعی این رویداد را داشته باشند. ما هم با شفافیت کامل عمل و فهرست را منتشر کردیم که اعزام مسئولان وزارتخانه کاملا ممنوع بود.

محمدمهدی اسماعیلی تعداد مشترکان در کتابخانه‌های عمومی در یک سال اخیر را هم از ۷۰۰ هزار نفر به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام و به برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه گریزی زد و گفت که امسال ۷۵ فیلم در این جشنواره ثبت نام کردند در حالی که سال گذشته ۷۰ فیلم ثبت نام کرده بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد متقاضی بخش بین المللی جشنواره فجر را بیش از ۵۰۰ اثر عنوان و به کم کاری این وزارتخانه در حوزه حجاب و عفاف در سالیان قبل هم اشاره کرد.

اسماعیلی از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه پوشاک اسلامی و ایرانی در آینده نزدیک خبر داد که قرار است از دی ماه به مدت دو ماه نمایشگاه بزرگی در مصلای برپا شود.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

استان سبز و اتصال به شبکه گازرسانی

معاون اجرایی رییس جمهور در آستانه دور دوم سفرهای استانی دولت که از ۲۴ آذرماه و با سفر به خراسان جنوبی آغاز می شود، از اتصال این استان به عنوان استان سبز به شبکه گازرسانی کشور خبر داد.

محسن منصوری گفت که در این سفر ۱۵ عضو هیات دولت رییس جمهور را همراهی می کنند و قرار است رییس جمهور در سه جلسه کارشناسی و تخصصی نظرات نخبگان فرهنگی و اجتماعی را بشنود و سپس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور یابد ‌و در نشست فرصت های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان شرکت هم کند.

وی ملاقات های مردمی در دو شهرستان بیرجند و نهبندان را دیگر برنامه سفراستانی رئیس جمهور عنوان و اعلام کرد که طرح های مهم اقتصادی هم‌ گشایش می شود که مهمترین آن فولاد آهن اسفنجی قائن است . طرحی که بیش از ۴۵۰ نفر شغل مستقیم و ۲ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می کند.

معاون اجرایی رییس جمهور طرح مهم دیگر قابل بهره برداری را تصفیه خانه ‌و مجموعه فاضلاب شهرستان بیرجند عنوان کرد که ۲۴ میلیون یورو سرمایه گذاری شده و از مطالبات قدیمی ونیازهای ضروری مرکز استان بوده است و در مجموعه کویرتایر خط نوین لاستیک و محصولات استراتژیک در صنایع سنگین راه اندازی می شود.

منصوری گفت: در مجموع حد فاصل دو سفر رییس جمهور به این استان در تعهدات جلوتر هستیم در سفر اول ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب اجرایی داشتیم که امروز بیش از ۲ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان از تعهدات عملی شده است و جلوتر از تعهدات هستیم.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

تغییرات در سطح استانداری آری اما نه گسترده

وزیر کشور درباره لایحه جامع انتخابات گفت: لایحه جامع انتخابات را به دولت فرستادیم و از آنجا به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع خواهد شد.طرح نمایندگان هم در دستور کار است.

احمد وحیدی درباره اینکه طرح وزارت کشور برای ساماندهی تجمعات به کجا رسید؟ گفت: ما تجمعات قانونی را به رسمیت می‌شناسیم سال گذشته هم تجمعات فراوانی برای بهبود وضعیت داشتیم ممکن نیاز به لایحه نداشته باشد اگر به جایی رسید که نیاز بود، لایحه تهیه خواهد شد.

وزیر کشور درباره ساماندهی اتباع افغان گفت: آنهایی که برگه‌های شناسایی را گرفته برای سه ماه تمدید شد در آن مدت باید بر اساس آن سازکارها وضعیت شغل آنها مشخص شود.

وحیدی درباره تغییرات در سطح استانداری گفت: هر تغییری ممکن است؛ اگر باشد گسترده نخواهد بود.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

یارانه نقدی اصل و استفاده از کالابرگ اختیاری

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: موضوع کالابرگ الکترونیکی اکنون به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها در حال انجام بوده و استفاده از آن برای خانوارها اختیاری است.

سیدصولت مرتضوی ادامه داد که ما قبل از موعد مقرر واریز یارانه‌های نقدی یک شبکه ملی پشتیبانی ایجاد می کنیم که این شبکه امکان خرید را برای تمام یارانه بگیران فراهم می‌کند که می‌توانند ۱۱ قلم کالا را خرید کنند و از یارانه استفاده کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: نقدی یارانه در حال حاضر اصل و کالابرگ الکترونیکی هم اختیاری است.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

خبری از احتمال تغییر پاستور نشینان مطرح نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ مراحل نهایی خود را طی می‌کند و پس از تصویب و هماهنگی با هیات رئیسه مجلس، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

سید محمد حسینی درباره احتمال تغییر برخی اعضای هیات دولت گفت: چنین مسأله‌ای مطرح نشده است.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

پنجشنبه و جمعه تعطیل؛ از شنبه

سخنگوی دولت گفت: تاکنون ۱۴ جلسه در سه نوبت صبح، عصر و شب برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دولت برگزار شده است؛ امروز - چهارشنبه - هم ادامه بررسی احکام دائمی بودجه در دستور کار هیات دولت قرار دارد.

علی بهادری جهرمی گفت: به دلیل سفر استانی رئیس جمهور نشست فوق العاده هیات دولت در روزهای پنجشنبه و جمعه، این نشست از روز شنبه از سر گرفته می‌شود. همچنین در لایحه بودجه سال آینده تلاش شده احکام دائمی از احکام سالانه به‌صورت تفکیک شده به مجلس محترم ارائه شود.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

تعرفه رایگان برای مشترکان گاز و نقره داغ شدن پرمصرف‌ها

وزیر نفت با اشاره به فصل سرما و اینکه در فصل زمستان سوخت هیچ واحد صنعتی را قطع نخواهیم کرد، گفت: تلاش دولت این است تا زمستان بدون چالش را پشت سر بگذارد و از این رو از همه درخواست داریم تا الگوی مصرف را رعایت کنند.بر این اساس۱۲ پله برای تعرفه گاز در نظر گرفتیم که پله‌های اول تا سوم که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچ افزایش قیمتی نداشته و نداریم.

جواد اوجی این را هم گفت که تعرفه مشترکان پرمصرف گاز از ۱۶ آذر افزایش یافته است که با افزایش قیمت در نظر گرفته شده در قبض دی ماه، این دسته از مشترکان گله مند نشوند.

وی این را هم اعلام کرد: تمامی خانواده هایی که زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و الگوی متناسب مصرف گاز را رعایت می کنند از تعرفه گاز رایگان برخوردارند.

به گفته اوجی حدود ۷۰ درصد مشترکان ما از پله‌های اول تا سوم هستند که ۵۰ درصد بیشتر مصرف ندارند و افزایش تعرفه برای آنها اعمال نشده است.

وزیرنفت به سفر هیات چینی به تهران که به ریاست معاون نخست وزیر این کشور انجام شد اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان این سفر توافق نامه و تفاهم نامه های خوبی با چین در خصوص توسعه میادین نفتی و گازی و میادین مشترک انجام شد و ما با چین از نظر راهبردی هم نظر هستیم.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

حال خوب توله یوزهای توران

رئیس سازمان محیط زیست درباره وضعیت دو توله یوز توران گفت: این دو توله یوز صحیح و سالم هستند و حاشیه مربوط به آنها کذب است.

علی سلاجقه وضعیت مادر و دو توله یوز در منطقه را خوب و سالم توصیف کرد و گفت که این توله یوزها به دلیل اینکه در دو هفته اول از شیر مادر استفاده کردند بنیه خوبی دارند و نسبت به پیروز وضعیت بهتری دارند.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

ردپای توجه در حوزه علم و فن آوری

معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور به بودجه تخصیص داده شده در برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: توجه جدی به علم و فناوری یکی از رویکردهای جدی بودجه است یعنی در بخش‌هایی ردپای توجه بودجه به علم و فناوری دیده می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی به ظرفیت‌های استفاده نشده از ساخت بار اول گریزی زد و گفت که نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار ظرفیت استفاده نشده از بار اول وجود دارد که نیاز به فرهنگ‌سازی و مطالبه از دستگاه‌ها برای استفاده از این ظرفیت وجود دارد. اگر بتوانیم صحت، سلامت و کیفیت محصولات دانش‌بنیان را بیمه کنیم و خسارت‌ها را بپذیریم، قدم بزرگی برداشته‌ایم. ما به دنبال تعریف خدمات جدید بیمه و بیمه تخصصی ذیل بیمه مرکزی هستیم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین با اشاره به صدور مجوز و اسناد بالادستی در معاونت علمی و فناوری گفت: عمدتا ساز و کار صدور مجوزهای معاونت علمی کوتاه‌مدت ‌و ۷۰ روزه هستند. بخش‌هایی به شبکه ملی صدور مجوزها پیوسته و به زودی بقیه بخش‌ها هم به آن خواهند پیوست.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

بسته در قبال افزایش نرخ ثابت تلفن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که اینستاگرام هنوز پاسخی به نامه مرکز ملی فضای مجازی مبنی بر تاسیس دفتر در ایران نداده است و اظهارات برخی افراد پیرامون تاسیس دفتر اینستاگرام در ایران حدس و گمان است.

عیسی زارع‌پور درباره افزایش قیمت تلفن ثابت اظهار کرد که شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است باید درآمد و هزینه آن متناسب باشد زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند به مردم خدمات ارائه بدهد.

به گفته وی مخابرات برای توسعه و نوسازی نیاز به منابع دارد و چند سالی است که تعرفه های آن ثابت مانده برای ارائه سرویس خوب باید منابع داشته باشد. در قبال افزایش نرخ تلفن ثابت و همراه، یک بسته نیز برای مردم در نظر گرفته شده است.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

جذب نیرو از دو دانشگاه در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آخرین وضعیت استخدام معلمان در آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو گفت: بر اساس تکالیفی که تعیین شده، جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان است.

یوسف نوری اضافه کرد: مراحل آن در دست انجام است تا برای جذب نیروهای مورد از طریق دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان اقدام شود.

بر اساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جدید و با وجود ورود ۷۳ هزار نیروی جدید، باز هم این وزارتخانه با کمبود معلم روبرو بوده به طوری که بخشی از نیاز خود را از طریق جذب سرباز معلم و استفاده نیز معلمان بازنشسته جبران کرده است

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

پیش بینی خودرویی به جانبازان ۷۰ درصد

رئیس بنیاد شهید درباره خودرو به جانبازان ۷۰ درصد گفت: قرار شد از محل واردات خودرو برای این جانبازان خودرو پیش‌بینی‌ شود. به حکم قانون جامع ایثارگران از محل تسهیلات برای خرید خودروی داخلی، جانبازان آزاده هم که مشمول می‌شوند این امکان را خواهند داشت.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: تسهیلات مسکن و اشتغال بنیاد شهید هم از جمله مواردی است که در لایحه بودجه امسال مانند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و توجه خوبی به حوزه ایثار و شهادت در لایحه بودجه امسال وجود دارد.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

سفر مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده به ایران می آیند.

محمد اسلامی در این باره گفت که تعاملات ما با آژانس برقرار است و امیدواریم در جهت رفع موانع و ابهامات با آژانس یک گام رو به جلو برداشته شود.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

پایان کار بررسی تبصره‌های بودجه با یک جلسه

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به موقع به دولت رسید اما بررسی آن در دولت طولانی شد و اگر یک جلسه دیگر برگزار شود، کار بررسی تبصره‌های بودجه به اتمام می‌رسد.

سیدمسعود میرکاظمی گفت: برنامه ما این بود که لوایح برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ را همزمان تدوین و به پیش ببریم اما به دلیل اینکه همه سازمان درگیر آن بود، تاخیری در ارائه لوایح پیش آمد. البته سازمان برنامه و بودجه به موقع لایحه بودجه را تقدیم دولت کرد اما بررسی آن در دولت طولانی شد و اکنون اگر یک جلسه دیگر برگزار شود، کار تبصره‌های بودجه به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: براساس نظر رئیس مجلس، با دومرحله‌ای شدن بررسی لایحه بودجه در مجلس، ابتدا تبصره‌ها،‌ منابع و مصارف به مجلس ارسال می‌شود و پس از تصویب آن‌، جداول و ریز مصارف بودجه در اختیار مجلس قرار می گیرد.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

استقبال بیش از ۵۰۰پانصد هزار نفر از سهامداران خرد از طرح بیمه سهام

وزیر اقتصاد از استقبال بیش از پانصد هزار نفر از سهامداران خرد از طرح بیمه سهام خبر داد .

احسان خاندوزی اظهارکرد:بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سهامداران خرد از طرح بیمه سهام که در آبان اجرا ‌‏شد، استقبال کردند. امیدواریم حمایت از سهامداران خرد هم در بودجه ۱۴۰۲ و هم در لایحه برنامه هفتم باشد.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

تراز صادرات برق همواره مثبت است

وزیر نیرو نیز با اعلام اینکه تراز صادرات برق همواره مثبت است، از خالی بودن بیش از ۶۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد، بارش‌های خوبی داشته باشیم تا بتوانیم حجم سدها را پر کنیم.

علی اکبر محرابیان بر مدیریت مصرف آب تاکید کرد و افزود: از مردم درخواست داریم همچون گذشته و قوی‌تر مدیریت مصرف را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت صادرات برق بیان کرد: صادرات برق تابع مراودات برقی ما با کشورهای همسایه است؛ در برخی از ماه‌ها که برق مازاد داشته باشیم صادر می‌کنیم و در زمان‌های دیگر که نیاز به تأمین برق بیشتری داشته باشیم وارد می‌کنیم، اما در طول سال تراز همواره مثبتی داریم.

محرابیان با اشاره به وضعیت بودجه وزارت نیرو گفت: احکام خوبی در بودجه برای طرح‌های توسعه و مدیریت مصارف در وزارت نیرو در نظر گرفته شده است. نیازهای حوزه آب و برق زیاد است. ما ناترازی عمیقی در این دو بخش داریم و در مدت کوتاه نمی‌توان این ناترازی را رفع کرد؛ اما نسبت به سهم بودجه، اتفاقاتی خوبی در این حوزه رخ داده است.

ترافیک در پاستور و تعطیلی پنجشنبه و جمعه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha