۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84970453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: مقاومت مسلحانه گزینه راهبردی نابودی رژیم صهیونیستی است

تهران-ایرنا- جنبش اسلامی حماس در بیانیه ای بر حق مشروع خود در دفاع از خاک فلسطین تاکید و اعلام کرد که مقاومت مسلحانه گزینه راهبردی نابودی کامل رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی حماس در سی و پنجمین سالگرد تاسیس خود امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که سرزمین فلسطین از بحر تا نهر خاک ملت فلسطین است و ما به تمام این سرزمین پایبند هستیم.

این جنبش اعلام کرد که حق آن ها در دفاع از فلسطین و آزادی کامل آن با تمام ابزارها و در راس آن مقاومت مسلحانه که گزینه ای راهبردی تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی است، مشروع است.

حماس در بیانیه ای خاطرنشان کرد که قدس و مسجد الاقصی «قلب نبرد» با دشمن صهیونیستی است و رژیم اشغالگر هیچ مشروعیت و حاکمیت در آن ها ندارد و هرگونه تلاش برای یهودی سازی و تغییر ماهیت آن ها با شکست مواجه خواهد شد.

این جنبش اسلامی در ادامه تاکید کرد که نبرد ومقاومت ملت فلسطین تا آزادی کامل قدس و مسجد الاقصی از چنگ اشغالگران ادامه خواهد داشت.

جنبش حماس ضمن درود فرستادن به مردم فلسطین در مسجد الاقصی اعلام کرد که آزادی اسرا در راس اولویت آن ها باقی خواهد ماند و این جنبش تا آزادی کامل زندانیان به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

این جنبش در بخشی از بیانیه خود آورده است که ایجاد شراکت ملی و حقیقی بر اساس برنامه جهادگرانه یکپارچه تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی و دولت شکست خورده آن است و این امر تنها با اجرای بیانیه الجزایر و تفاهمات سیاسی قبل از آن که در راستای وحدت فلسطین است محقق می شود.

حماس همچنین خاطرنشان کرد که حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود که به اجبار از آن طرد شدند حقی مقدس است و نباید از آن کوتاه آمد، ما از تمام کشورها و نهادها می خواهیم که حمایت کامل و زندگی آزادانه و عزتمندانه برای پناهندگان فلسطینی فلسطینی فراهم کنند تا به سرزمین خود بازگردند.

این جنبش در ادامه از حماسه آفرینی های تمام مبارزان فلسطینی ودر راس آن ها گردان های شهید عزالدین قسام و اتاق مشترک و اقدامات شجاعانه مبارزان در کرانه باختری و قدس اشغالی از جمله گروه مقاومت عرین الاسود و گردان جنین تقدیر و تمجید کرد.

جنبش حماس همچنین هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورها را محکوم کرد.


این جنبش همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که به همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی پایان دهد و مقابله با مقاومت را فورا متوقف کند.

حماس همچنین از آن ها خواست که به همه مردم فلسطین آزادی سیاسی بدهند و به تعقیب فعالان پایان دهند و تمام زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

جنبش حماس در پایان از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست که به طرفداری از رژیم صهیونیستی پایان دهند و از مساله عادلانه فلسطین در پایان اشغالگری و برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس حمایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha