امام جمعه اهر: غفلت در امور جوانان موجب سوء استفاده دشمن شد

تبریز- ایرنا- امام جمعه شهرستان اهر از غفلت در امور جوانان و فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: غفلت از امور جوانان و فضای مجازی موجب بهره‌ برداری و سوء استفاده دشمنان در اغتشاشات اخیر شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جواد حاجی زاده روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اظهار کرد: بین نسل‌ ها گسست به وجود آمده و به عبارتی نسل زمان انقلاب با نسل جوان درک متقابلی از همدیگر ندارند و چون جوانان را به حد کافی درک نکرده‌ایم، شرایط برای سوء استفاده دشمنان فراهم شد و این در حالی است که نباید چون اغتشاشات کف خیابان جمع شده بگوییم ماجرا تمام است، البته باید به جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با انتقاد از غفلت دستگاه‌ های مسئول از فضای مجازی افزود: باید قبول کنیم که نهادهای متولی، فضای مجازی را رها کرده و فضا را تسلیم براندازان کرده‌اند، یکی از موارد رهاشدگی فضای مجازی، هتک حرمت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی و در اختیار گرفتن فضای مجازی توسط دشمنان است.

امام جمعه شهرستان اهر با گلایه از بی‌ توجهی‌ها به مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: موضوعات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مهم هستند، اما بی ‌توجهی به مسائل فرهنگی تبعات جبران‌ ناپذیری دارد، لذا از دولت سیزدهم توجه به مسائل فرهنگی را انتظار داریم تا این موضوع در حاشیه نماند.

وی با تأکید بر اینکه نباید مطالبات و مشکلات مردم و جوانان در جریان اغتشاشات فراموش یا نادیده گرفته شود، یادآور شد: حضور انقلابیون در فضای مجازی جهت پاسخ به شبهه ‌افکنی دشمنان بسیار ضعیف است و متأسفانه نداشتن سواد رسانه‌ ای، موجب موج‌ سواری دشمنان در فضای مجازی می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: به علت گسترش فضای مجازی در جامعه و به خصوص در بین نسل جوان، شاهد مشکلات و خسارت های جبران ناپذیری هستیم که حل مشکل فضای مجازی را عزم ملی می طلبد.

حجت الاسلام محمدعلی نظری گفت: عده ای دانسته و یا ندانسته در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی می کنند که از لحاظ جرم فرقی بین فضای حقیقی و مجازی وجود ندارد.

وی افزود: متأسفانه به علت کم توجهی به ارزش های دینی در خانواده ها و توجه نکردن به تربیت فرزندان، شاهد حضور بیشتر جوانان در فضاهای مجازی هستیم و دشمنان هم از این فرصت ها استفاده می کنند و با القای نادرست باعث زودباوری و کشاندن جوانان به سمت و سوی خودشان می شوند و علاوه بر به وجود آمدن مشکل برای خود جوانان، خسارات جبران ناپذیر مادی و معنوی هم بر جامعه وارد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha