آبرسانی به ۳۴روستای شهرستان ایذه خوزستان آغاز شد

اهواز – ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۴روستای دهستان‌های سوسن شرقی، پیان و هلایجان شهرستان ایذه به عنوان یکی از مهمترین طرح های آبرسانی به مناطق محروم خوزستان روز چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا کرمی نژاد در آیین کلنگ زنی این پروژه آبرسانی بیان کرد:طرح های محرومیت زدایی زیادی در خوزستان هم اکنون توسط سه معین در سپاه پاسداران و قرارگاه کربلا در حال اجرا است.

وی گفت: پروژه های آبرسانی در شهرستان ایذه، باغملک و دزپارت با اعتباری بالغ بر هشت هزارو ۳۲۰ میلیارد ریال در مرحله اجرا، تکمیل و یا مناقصه است و این حجم بزرگ پروژه در یک شهرستان نشان از عزم دولت سیزدهم دارد.

کرمی نژاد بیان کرد:برای آبرسانی به ۳۴ روستای ایذه ۶۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با قطار ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتری اجرا می شود و جمعیت زیرپوشش آن ۹ هزار نفر است.

وی ادامه داد: برای پایداری آب شرب روستاهای هدف ۱۰ باب مخزن ذخیره آب با حجم‌های ۵۰۰ تا یک هزار لیتری احداث می شود. برنامه ساخت پنج باب ایستگاه پمپاژ و بهسازی ۲ ایستگاه پمپاژ نیز در دستور کار اجرایی این پروژه است.

وی افزود:ود: هم اکنون ۱۹پروژه آبرسانی، که شامل خط انتقال ، حفر چاه و اصلاح شبکه در این شهرستان با اعتبار ۲ هزارو ۶۷۰ میلیارد ریال در حال اجرا و یا تکمیل شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان به پروژه بزرگ و مهم خط انتقال آب برای آبرسانی به دهدز اشاره کرد و افزود: پروژه بزرگ و مهم خط انتقال آبرسانی به دهدز با سرعت در حال اجرا است و هم اکنون در بخش خرید لوله ۷۰ درصد آن تامین شده و این پروژه بیش از ۲۰ درصد پیشرفت دارد. موانعی که در اجرای این پروژه بود برطرف شد ضمن اینکه ۹ پروژه آبرسانی در شهر دهدز نیز با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به روند تکمیل پروژه های آبرسانی در شهرستان باغملک گفت: هم اکنون در شهرستان باغملک ۳۷ پروژه آبرسانی، حفر چاه، اصلاح شبکه و خط انتقال با اعتبار سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا و یا تکمیل شده و دیگر پروژه ها در مرحله مناقصه هستند.

تاکنون ۵۳۵ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای خوزستان اجرا و یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان از آغاز فعالیت دولت سیزدهم آبدار شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha