استاندار آذربایجان‌شرقی: روزمرگی مسئولان خط قرمز دولت مردمی است

مراغه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت می‌خواهد با کمک مردم از فرصت‌ها به نحو احسن و برای بهبود معیشت استفاده کند و بر همین اساس روزمرگی مسئولان اجرایی جزو خطوط قرمز این دولت مردمی است.

به گزارش ایرنا «زین‌العابدین رضوی خرّم» امروز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان عجب‌شیر که در بخش نهایی از سفر کاری ایشان و سایر مدیران استانی برگزار شد، افزود: چهره اقتصادی این شهرستان در زمینه ظرفیت‌ها و مزیت‌های محلی باید تغییر کند و رفع نیازها و تقویت معیشت مردم با کمک خودشان به عنوان یکی دیگر از رویکردهای دولت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه روند توسعه این شهرستان در مقایسه با گذشته باید تسریع شود، اضافه کرد: مطالبه مردم از دولت مردمی نیز تغییر چهره اقتصادی شهرستان‌هاست و بر همین اساس گذراندن زمان و دچار شدن به روزمرگی خط قرمز دولت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در سفرهای شهرستانی به صورت میدانی از مراکز تولیدی، صنعتی، کشاورزی و عرصه‌های خدمت‌رسانی نیمه‌تمام بازدید شده و متناسب با اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان، برای جبران عقب‌افتادگی‌ها تلاش، و برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برنامه‌ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: در این سفرها مسایل و مشکلات خاص شهرستان نیز از سوی مسئولان محلی ارایه می‌شود تا توسعه بر مبنای ظرفیت‌ها، حل مشکلات و برنامه‌ریزی برای آینده نیز سرعت بگیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی: تقویت ارتباط با مردم در زمینه جلب مشارکت روزافزون آنان تاثیرگذار استوی از مدیران شهرستانی و به ویژه عجب‌شیر خواست که در زمینه ارتباط با مردم تلاش وافر داشته باشند و افزود: ارتباط با مردم در این شهرستان کمرنگ است و مردم نباید احساس کنند که مسئولان همان سبک و سیاق گذشته را ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: درِ اتاق‌ها را به روی مردم باز کنید زیرا تکریم ارباب رجوع و پیگیری مسایل مردم جزو اصلی‌ترین خواسته‌ها و تاکیدهای رییس‌جمهور و مجموعه دستگاه‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه شاخص ارتباط با مردم در ارزیابی مسئولان دولتی لحاظ خواهد شد، افزود: مردم خدمات دولتی را لمس می‌کنند اما جلب مشارکت روزافزون مردم به تقویت ارتباط با آنان نیاز دارد و مسئولان دولت سیزدهم در این زمنیه باید فعال باشند.

پایاب سد قلعه‌چای طرح راهبردی عجب‌شیر در حوزه کشاورزی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه پایاب سد قلعه‌چای به عنوان یک طرح راهبردی در حوزه کشاورزی عجب‌شیر طی ۱۵ سال گذشته معطل مانده، افزود: آب این سد همچنان به صورت سنتی مورد استفاده قرا ر می‌گیرد و بر اساس گزارشی که مدیران استانی در این جلسه ارایه کردند، فاقد بهره‌وری در زمینه‌های شرب و صنعت است.

«رضوی خرّم» به منابع مالی قابل توجهی که برای احداث سد قلعه‌چای هزینه شده نیز اشاره کرد و افزود: عدم استفاده بهینه از آب این سد به معنای نبود مدیریت منابع آبی در سطح این شهرستان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی: در سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی اعتبار مناسبی برای تکمیل طرح‌های پایاب سدهای استان اختصاص یافتوی با تاکید بر اینکه امروزه مدیریت منابع آبی از اهمیت ویژه برخوردار است، اضافه کرد: نگاه دولت مردمی افزایش بهره‌وری در زمینه ظرفیت‌های محلی به ویژه استفاده بهینه از منابع آبی است؛ بر همین اساس در سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی نیز اعتبار مناسبی برای تکمیل طرح‌های پایاب سدهای استان اختصاص یافت و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مرتبط نیز تقویت شد تا در سایه آن، آب مورد نیاز کشاورزی تامین شود و دولت شرمنده کشاورزان نباشد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مسئولان محلی و استانی باید همت کنند تا استفاده بهینه از آب سد قلعه‌چای در سه حوزه آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی تا شهریور سال ۱۴۰۲ تحقق یابد و این امر امکان‌پذیر است.

عقب‌ماندگی عجب‌شیر در حوزه راه جبران شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تکمیل طرح کنارگذر این شهرستان بیان کرد: تکمیل طرح‌های حوزه راهداری به عنوان یکی از مطالبه‌های مردم شهرستان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و عقب‌افتادگی این بخش جبران شود.

«رضوی خرّم» ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت نیز تکمیل پنج مدرسه نیمه‌تمام شهرستان باید در اولویت قرار گیرد و اعتبار مورد نیاز برای آنها تامین شود زیرا نوسازی مدارس همواره مورد تاکید دولت قرار دارد.

به گفته وی در حوزه ورزش نیز برای سالن ورزشی نیمه‌تمام این شهرستان در سفر رییس‌جمهور به استان، اعتباری اختصاص یافته است که بر اساس آن پنج میلیارد تومان تا پایان سال جاری به این سالن اختصاص می‌یابد.

وی از رییس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خواست تا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را در این شهرستان تشکیل دهد و در خصوص تامین منابع مالی برای بخش صنعت نیز بیان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ از محل منابع سال جاری به زودی واگذار می‌شود و از این محل می‌توان تسهیلاتی را در اختیار صنایع شهرستان قرار داد.

وی ادامه داد: مشکلات هشت واحد راکد این شهرستان نیز باید احصا شود و در صورتی که مشکل آنها نبود نقدینگی باشد، می‌توان آن را تامین کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی حل اختلاف بین دو واحد تولیدی بخش فولادسازی این شهرستان با وساطت مسئولان مربوطه را خواستار شد و افزود: واحد فعال تولید شمش فولادی نباید به خاطر کمبود برق تعطیل و ۴۳۰ نفر شاغل در این مجموعه با مشکل بیکاری مواجه شوند.

مسکن‌سازی در عجب‌شیر با جدیت پیگیری شود

استاندار آذربایجان‌شرقی، پیگیری جدی طرح‌های حوزه مسکن این شهرستان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت همچون عجب‌شیر، متولی بخش مسکن است و انتظار می‌رود در هر سه حوزه خودمالکی، مقاوم‌سازی مساکن روستایی و اجرای طرح‌های ملی وارد عمل شود.

«رضوی خرّم» از فرماندار عجب‌شیر نیز خواست تا طرح‌های مسکن را در هر سه این موارد پیگری کند و افزود: دولت برای پیشبرد طرح‌های مسکن دارای برنامه مدونی است و تسهیلات لازم را در این شهرستان تامین کنید تا زمینه برای مسکن‌سازی بیش از پیش فراهم شود.

وی در مورد طرح در حال احداث گلخانه‌ای این شهرستان نیز بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال به عنوان یک الگوی کشاورزی برای افزایش راندمان تولید و صادرات حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در آذربایجان‌شرقی نسبت به تامین منابع مورد نیاز برای بهره‌برداری از این طرح در وسعت ۳۹ هکتار و مدیریت آن به صورت هیئت امنایی و تعاونی، ابراز امیدواری کرد و افزود: این طرح یکی از عوامل تحول‌آفرین در حوزه محصولات کشاورزی شهرستان خواهد بود.

صنایع بزرگ عجب‌شیر برای خودشان نیروگاه مقیاس کوچک احداث کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کمبود برق از مشکلات حوزه صنعت در عجب‌شیر محسوب می‌شود، از فرماندار این شهرستان خواست تا ترغیب صنایع بزرگ برای احداث نیروگاه مقیاس کوچک، جهت استفاده خودشان را پیگیری کند.

«رضوی خرّم» با تاکید بر اینکه احداث این نیروگاه‌ها حدود ۶ ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: کمبود برق تا یک‌ونیم سال آینده و به سرانجام رسیدن طرح‌های تولید برق استان ادامه خواهد داشت و احداث نیروگاه کوچک در کوتاه‌مدت پاسخگوی صنایع بزرگ این شهرستان خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی: طرح‌های تولید برق استان حدود یک‌ونیم سال بعد وارد مدار می‌شودوی از کمبود زمین در شهرک صنعتی عجب‌شیر نیز انتقاد کرد و افزود: نباید کمبودی برای سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی وجود داشته باشد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان‌شرقی، پیگیری مصوبه‌های این جلسه را مورد تاکید قرار داد و افزود: طی سه‌ماه گذشته که ناملایماتی در برخی از مناطق کشور وجود داشت، عجب‌شیر فضای آرامی را پشت سر گذاشت که این امنیت و آرامش می‌تواند در کنار امیدآفرینی برای مردم، عاملی برای توسعه شهرستان باشد.

به گزارش ایرنا تعدادی از مدیران استانی از جمله «اکبر فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی»، «اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای»، «‌یوسف غفارزاده مدیرعامل آب منطقه‌ای»، «محمد فرشکاران رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» نیز در این سفر نماینده عالی دولت در آذربایجان‌شرقی را همراهی کردند.

عجب‌شیر در ۸۵ کیلومتری تبریز، مرکز استان آذربایجان‌شرقی و در کنار دریاچه ارومیه قرار دارد و رودخانه قلعه‌چای که سدی به همین نام نیز روی آن احداث شده، در واقع شاهرگ حیاتی این شهرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha