کارشناس تعلیم و تربیت: شناخت صحیح نسل «زد» ضروری است

تهران - ایرنا - کارشناس حوزه تعلیم و تربیت معتقد است نخستین قدم در اصول مواجهه با نسل «زد»، شناخت صحیح و یادگیری زبان آنها است.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، سوده مهتاب‌پور در سومین نشست فرهنگی - اجتماعی ایوان شهر با موضوع نسل «زد» و راهکارهای مواجهه با آن که به همت اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ایوان شمس برگزار شد، خانواده را مهم‌ترین رکن اجتماعی دانست و افزود: مدیریت شهری با تقویت نهاد خانواده و به رسمیت شناختن نوجوان در بطن خانواده می‌تواند گام‌های مثبتی در هویت بخشی صحیح برای نوجوانان بردارد.

وی با انتقاد از ارزش‌گذاری نسلی توسط برخی صاحبنظران اظهار داشت: نمی‌توان از نسل‌ها به عنوان نسل خوب و بد یاد کرد، بلکه باید ویژگی‌های مشترک و متفاوت هر نسل را شناخت و ابزار صحیح مواجهه با آنها را آموخت.

مهتاب پور ادامه داد: مدیریت شهری، با تقویت ساختار خانواده در برنامه‌ریزی‌های شهری و به رسمیت شناختن جایگاه نوجوان در دل خانواده می‌تواند گام مثبتی در هویت‌یابی صحیح نوجوان و تحکیم پیوند او با خانواده بردارد.

اطلاق عنوان نسل «زد» به نوجوانان و دهه هشتادی‌ها صحیح نیست
کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی نیز در این نشست ضمن تشریح ویژگی‌های این نسل گفت: اطلاق عنوان نسل «زد» به نوجوانان و دهه هشتادی‌ها، صحیح نیست زیرا نسل «زد» الهام گرفته از دسته‌بندی‌های نسلی در ایالات متحده آمریکاست و نمی‌تواند به صورت همه‌جانبه با نسل دهه هشتادی و یا نوجوان ما قابل انطباق باشد بلکه می‌توان گفت سایه‌ای از برخی ویژگی‌های منسوب به نسل زد در کشور ما مشهود است.

محمد لسانی مسائل مربوط به حوزه رسانه و فضای مجازی را در نسل «زد» تعریف شده در آمریکا و نسل دهه هشتاد ایرانی تا حدودی قابل بررسی دانست و افزود: در ایالات متحده به محض ورود فناوری، سیاستگذاری فرهنگی با آن همراه شد ولی در ایران سیاست گذاری فرهنگی بسیار دیرتر از فناوری به مردم رسید و همین مسئله باعث شد با نسل فناوری زده‌ غوطه‌ور در رسانه مواجه شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha