۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 84970822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همه آنچه می‌خواهید درباره روز نخست سفر آیت‌الله رئیسی به خراسان جنوبی بدانید

تهران-ایرنا- آیت‌الله رئیسی بار دیگر مهمان مردمان خونگرم خراسان جنوبی است تا پیگیر مصوبات و قول و قرارهای دور نخست سفرش باشد و پای دردودل‌های آنان پس از پایان همه‌گیری کرونا نشسته و دیداری تازه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، دومین دور سفرهای استانی دولت سیزدهم هم مانند دور نخست از مناطق محروم و این بار با هدف پیگیری مصوبات دور نخست سفرها آغاز شد؛ سفری که نشان می‌دهد دولت بر عهد خود با مردم برای حضور در میدان و عمل به وعده‌هایش پایبند است.

رئیس جمهور نوزدهم شهریور سال گذشته به این استان سفر کرد و در راستای کاستن از محرومیت مصوباتی را تصویب کرد. رئیس جمهور در این سفر از تعدادی از طرح‌های استان که در سفر قبلی دولت مردمی به خراسان جنوبی تصمیماتی برای تکمیل آنها اتخاذ شده بود، بازدید خواهد کرد و علاوه بر آن در جریان این سفر پروژه استراتژیک فولاد اسفنجی قائن و مجموعه فاضلاب و تصفیه‌خانه بیرجند نیز افتتاح خواهند شد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با مردم بیرجند و نهبندان دیدار عمومی خواهد داشت و در جمع آنان سخنرانی خواهد کرد. رئیس جمهور در نشست شورای برنامه‌ریزی استان به جمع‌بندی تصمیمات اتخاذ شده در این سفر خواهد پرداخت و پس از آن در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به خراسان جنوبی را تشریح می‌کند.

وزرای نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، معاون امور زنان، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

حل مسائل و انتظارات مردم از نظر ما دور نیست

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور صبح پنجشنبه - ۲۴ آذر - وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه بیرجند گفت: در این سفر به دنبال پیگیری مصوبات دور اول سفر و حل مسائل و انتظارات مردم در دور دوم سفر خواهیم بود. برخی از طرح‌هایی که دور اول به تصویب رسید، به اتمام رسیده و برخی نیز در حال انجام است. اتصال ریلی این استان به راه‌آهن سراسری که یکی از انتظارات مردم است به نتیجه رسیده است و اقدامات مقدماتی آن انجام شده است.

بازدید رئیس‌جمهور از تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند

آیت‌الله رئیسی در ادامه بازدید از طرح‌های استان خراسان جنوبی در محل تصفیه خانه فاضلاب بیرجند حاضر شد.

«مدول دوم تصفیه‌خانه شهر بیرجند» با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو روز پنجشنبه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور از کارخانه کویر تایر بیرجند بازدید کرد

رئیس جمهور در اولین روز سفر استانی به خراسان جنوبی از بخش‌های مختلف کارخانه کویرتایر در بیرجند بازدید کرد.

کارخانه تولید لاستیک کویر تایر سال ۱۳۷۷ به بهره‌برداری رسید و با ۲۴ سال فعالیت با مشارکت ۳۱ هزار سرمایه‌گذار خُرد، سهم آن از ارزش افزوده بخش صنعت استان ۲۳ درصد است و در حال حاضر هزار و ۳۰۴ نفر به‌صورت مستقیم و ۴ هزار و ۷۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول فعالیت هستند که ۱۸ درصد شاغلین بخش صنعت استان و ۳۸ درصد شاغلین بخش صنعت شهرستان بیرجند را تشکیل می‌دهند.

رئیس‌جمهور در جمع مدیران و کارکنان این کارخانه با بیان اینکه کویر تایر با اقدامات نوآورانه، "قدرت" و "ثروت" را با هم برای کشور تولید می‌کند و شعار "ما می‌توانیم" را نه در حد حرف و سخن بلکه در عمل محقق کرده است، اقدامات این مجموعه تولیدی را قابل تحسین دانست و گفت: فعالیت‌های کارخانه کویر تایر بیرجند نه تنها با نمونه‌های خارجی قابل رقابت نیست، بلکه بالاتر و برتر است و معتقدم با تولید دانش‌بنیان در این مجموعه تولیدی اشتغال هم افزایش یافته که از ایستادگی و مقاومت کارکنان که با همه مشکلات پای کار بودند، تشکر می‌کنم.

«مردم» مهم‌ترین مولفه قدرت ایران هستند

آیت‌الله رئیسی در جمع مردم بیرجند، مهم‌ترین مولفه قدرت در ایران را «مردم» دانست و گفت: دشمن می‌خواهد مولفه قدرت در کشور را سست و اعتماد مردم را دچار خدشه کند اما مردم ما در تمام فتنه‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب، با هوشیاری و بیداری، دشمن را ناکام گذاشتند. 

بهره‌برداری از فاز اول مجتمع فولاد قائنات با حضور رئیسی

واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی با حضور رئیس‌جمهور و همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

برای راه‌اندازی واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات ۱۰۰ میلیون یورو هزینه شده و با توجه به اینکه در راستای تقویت دانش فنی و مهندسی ایرانی و مقابله با تحریم‌ها ۴۵ شرکت داخلی عهده‌دار طراحی و تولید قطعات مورد نیاز این مجتمع بودند، در احداث این واحد بالغ بر ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی شده است.

مجتمع فولاد قائنات یکی از طرح‌های صنعتی مهم استان خراسان جنوبی است که فاز نخست آن شامل واحد احیا (خط تولید آهن اسفنجی) با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت و فاز دوم این واحد نیز با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و به‌منظور تولید شمش فولاد به ظرفیت ۸۰۰ هزار تُن در دست اجراست و تاکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس جمهور: استفاده از پساب شهری برای مصارف صنعتی پیگیری شود

رئیس جمهور پس از افتتاح واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات در جمع کارگران و مدیران این واحد صنعتی اشاره به آب‌بر بودن صنعت فولاد گفت: استفاده از پساب شهری برای مصارف صنعتی باید به‌طور جدی پیگیری شود تا بتوان نگرانی‌ها برای کمبود منابع آبی را برطرف کرد.

وی اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید، بهره‌گیری از نیروی انسانی بومی، کاهش آلایندگی، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و استفاده از پساب جزو مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بخش مهمی از جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی که با حضور شماری از اعضای هیات دولت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، افزود: اصرار بر انجام کار، رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور و تسهیل در صادرات باید به دست افسران اقتصادی این میدان انجام شود.

رئیس جمهور گفت: مساله معادن مهم است و اقتصاد معدن در کشور می‌تواند تولید قدرت و ثروت کند، تولید قدرت فقط به موشک نیست موشک یک بُعد قدرت است و یک بعد از تولید قدرت، کارهای تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی است که در کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم و این ظرفیت‌ها در کنار نیروی انسانی کارآمد و نیروهای طراح، صاحبنظر و نیروهای آماده به کار در میدان، ما را از ثروت عظیمی برخوردار کرده است که اگر به‌درستی استفاده شود باعث حل مشکلات خواهد شد.

این برنامه، پایان بخش روز نخست سفر رییس جمهور و اعضای دولت به خراسان جنوبی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha