یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راهداری آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت

تبریز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی به حوزه راهداری استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، اورجعلی علیزاده، روز پنجشنبه به مناسبت ۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این میزان اعتبار شامل ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی است که نسبت به اعتبارت سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی و استانی حوزه راهداری در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار داشت: در زمان کنونی ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد از اعتبارات ملی حوزه راهداری این استان تخصیص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی نیز یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری استان تخصیص یافته که شامل ۴۰۰ میلیارد تومان برای حذف نقاط پرحادثه، ۶۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه های ارتباطی و ۳۷۰ میلیارد تومان نیز برای اصلاح و بهسازی تقاطع غیرهمسطح است.

علیزاده، با بیان اینکه ۱۸ هزار دهنه پل و ۹ دهنه تونل در سطح این استان وجود دارد، ادامه داد: تعمیر و نگهداری این ابنیه ها جزو وظایف راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و بخشی از اعتبارات حوزه راهداری در این زمینه هزینه می شود.

۹۳ درصد جابجایی مسافر و کالا از طریق ناوگان عمومی جاده ای انجام می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل جاده ای در جابجایی مسافر و کالا در کشور از سایر شبکه های هوایی، ریلی و دریایی بیشتر است، گفت: حدود ۹۳ درصد از حجم جابجایی مسافر و کالا در کشور و این استان از طریق ناوگان عمومی جاده ای انجام می شود.

علیزاده، افزود: به طور میانگین سالانه حدود ۲۴ میلیون تن کالا و سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر استان با استفاده از ۲۵ هزار دستگاه سنگین و نیمه سنگین باری و ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به نقاط مختلف کشور جابجا می شوند.

وی یادآوی کرد: هم اکنون حدود ۴۴ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار فعالیت می کنند که وظیفه حمل و نقل صحیح و سالم کالاهای اساسی از مبدا به مقصد استان از جمله گندم و نهاده های دامی از بنادر جنوب را بر عهده دارند.

علیزاده، با قدردانی از تلاش رانندگان ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان برای جابجایی مسافران و تامین مایحتاج مردم، ادامه داد: در ایام اربعین حسینی و ۲۸ صفر ناوگان حمل و نقل مسافر استان به ترتیب ۴۵ هزار زائر را در مسیر تبریز - مرز مهران و برعکس و ۶ هزار زایر مشهد مقدس را در مسیر تبریز - مشهد جابجا کردند.

۶۰۰ کیلومتر از شبکه راه های آذربایجان شرقی آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه جاده اولین عامل توسعه هر منطقه، شهر و بخش است، گفت: در طی سال جاری با استفاده از ۷۰۰ تن آسفالت، ۶۰۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی استان آسفالت ریزی شده است.

علیزاده، با اشاره به اینکه این استان دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان چهار هزار کیلومتر مربوط به راه های اصلی و شریانی است، افزود: نگهداری این راه ها جزو وظایف راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و در این راستا ۷۲ نوع فعالیت بر روی جاده ها انجام می شود.

وی خط کشی چهار هزار کیلومتر، رفع مشکل ۴۴ نقاط پرحادثه استان و انجام ۶ هزار کیلومتر عملیات راهداری از جمله شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی راه ها را از جمله اقدامات این اداره کل اعلام کرد و اظهار داشت: در سال جاری حدود ۳۲۵ کیلومتر از اه های روستایی استان آسفالت شده، ۱۲۵ کیلومتر راه روستایی احداث شده و ۶۰۰ کیلومتر پروژه راه روستایی در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان ابلاغ شده و معادل این اعتبار قیر یارانه ای و در مجموع یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این منظور تخصیص یافته است.

علیزاده، با بیان اینکه در این استان ۲۱۰ روستا وجود دارد، ادامه داد: براساس تکلیف باید راه ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان برنامه توسعه آسفالت شود که در این راستا آسفالت راه ارتباطی روستاهای بالای ۵۰ خانوار در حال اتمام بوده ولی در روستاهای ۲۰ تا ۵۰ خانوار از تعهدات استانی عقب هستیم.

وی یادآوری کرد: با تخصیص اعتبارات بهسازی و آسفالت راه های روستایی، تلاش می شود علاوه بر آسفالت تمامی راه های روستایی بالای ۵۰ خانوار، به تعهدات خود برای آسفالت راه های روستایی ۲۰ تا ۵۰ خانوار نیز جامه عمل بپوشانیم.

عملیات راهداری زمستانی با استفاده از ۶۵۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین در استان اجرا می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: امسال عملیات راهداری زمستانی با استفاده از ۶۵۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین برف روب و نمک پاش در راه های مختلف استان اجرا می شود.

علیزاده، افزود: از این تعداد ۴۵۰ دستگاه ملکی و مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و ۲۰۰ دستگاه نیز مربوط به بخش خصوصی است که برای ارایه خدمات به رانندگان و مسافران، از اول آذر در ۷۲ راهدارخانه بین راهی استان مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ راهدار در عملیات راهداری زمستانی فعالیت می کنند، اظهار داشت: برای اجرای این عملیات و جلوگیری از لغزندگی راه ها در هنگان بارش برف، ۶۰ هزار تن مخلوط نمک و شن در راهدارخانه ها ذخیره سازی شده است.

یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راهداری آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت

آمار فوتی تصادفات جاده ای آذربایجان شرقی ۲ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: با وجود اینکه متوسط آمار فوتی تصادفات جاده ای کشور در ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد رشد یافته است، این آمار در این استان علاوه بر اینکه رشد نیافته بلکه نسبت به سال گذشته ۲ درصد نیز کاهش یافته است.

علیزاده، با اشاره به نقش عوامل مختلف در تصادفات جاده ای، ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد از علت تصادفات جاده ای مربوط به عامل انسانی است و رانندگان باید در هنگام رانندگی، قوانین مربوط به رانندگی از جمله سرعت مطمئنه، عدم سبقت غیرمجاز و عدم استفاده از تلفن همراه را رعایت کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

تردد مسافران از پایانه مرزی جلفا بیش از ۲.۵ برابر رشد کرده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در آذربایجان شرقی، گفت: در هشت ماه گذشته میزان تردد مسافران از پایانه مرزی جلفا با رشد بیش از ۲.۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۳۰ هزار و ۴۳۵ نفر رسید.

علیزاده، افزود: در این بازه زمانی بیش از ۷۰ هزار دستگاه خودرو باری برای واردات و صادرات کالاها به کشورهای هدف تردد کرده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۶ درصد رشد یافته است.

وی اظهار داشت: در این مدت حدود ۱۶۰ هزار مسافر نیز از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده اند که این تعداد در مقایسه با هشت ماه سال گذشته بیش از یک برابر افزایش یافته و حدود ۷۵ هزار دستگاه خودرو باری نیز از این پایانه تردد کرده اند که تعداد آن ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۵ درصد رشد یافته است.

۴۲ دستگاه سامانه ثبت تخلفات در راه های ارتباطی استان نصب شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از آذر سال گذشته تاکنون ۴۲ دستگاه سامانه ثبت تخلفات در راستای هوشمندسازی جاده ها با استفاده از دوربین های نظارت تصویری سامانه های ثبت تخلفات، در راه های مختلف استان نصب شد.

علیزاده، با بیان اینکه با نصب این سامانه ها، تعداد سامانه های ثبت تخلفات رانندگی در راه های مختلف استان به ۱۰۰ سامانه رسید، ادامه داد: ۲۴ دستگاه دوربین نظارتی نیز به ویژه در گردنه های استان برای ثبت تخلفات نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ دستگاه دوربین کنترل سیار نیز در اختیار پلیس قرار داده شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۹۸ دستگاه تردد شمار آنلاین در راه های استان نصب شده و در ۹ ماه سال جاری از طریق این دستگاه ها ۲۵۲ میلیون تردد جاده ای در راه های استان ثبت شده است و به طور میانگین سالانه ۳۵۰ میلیون تردد در جاده های استان ثبت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha