اجرای قانون جهش ملی مسکن در گلستان با شتاب در حال انجام است

گرگان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: قانون جهش ملی مسکن در این استان با انتقال اسناد اراضی مورد نیاز اجرای این طرح با شتاب در حال انجام است.

مهدی ملک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برای انجام تعهدات قانون جهش ملی مسکن در گلستان به ۸۰۰ هکتار زمین نیاز است که تاکنون ۴۵۰ هکتار زمین از سوی بخش‌های گوناگون واگذار شده است.

وی گفت: باید برای زمین‌های کشاورزی و بایر که انتقال داده می‌شوند در راستای اجرای قانون جهش ملی مسکن، طرح الحاق، تفکیک و شهرسازی تهیه شود که انجام آن در دستور کار قرار دارد.

وی به روند اجرای قانون جهش ملی مسکن در گلستان اشاره کرد و گفت: ۳ هزار پروژه ساخت مسکن در دست ساخت است که برخی از آنها در مرحله نازک‌کاری و برخی در مرحله فندانسیون قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان این که در برخی از شهرهای استان زمین به اندازه و مقدار کافی وجود دارد گفت: به عنوان مثال در گمیشان با توجه به وجود زمین کافی، ساخت منازل ویلایی برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند به الگویی برای دیگر شهرهای کشور تبدیل شود.

ملک افزود: همچنین در گنبدکاووس، چندی قبل ۶۵ هکتار زمین از یک دستگاه دولتی به این اداره‌کل انتقال داده شد که ۲۴ هکتار از آن زمین‌ها، معارض داشت که با همکاری دادگستری، مشکلات آن زمین‌ها برطرف و بخش زیادی از مشکلات تامین زمین در این شهرستان مرتفع شد.

ملک افزود: در گرگان نیز برای ساخت مسکن در یک سایت ۴۸ هکتاری برنامه‌ریزی شده که ساخت ۴۸۸ واحد توسط بنیاد مسکن و ۷۰۰ واحدی توسط یک شرکت پیمانکاری در دست انجام است.

وی یادآور شد: همچنین ساخت هزار واحد دیگر برای متقاضیان گرگان در مرحله انعقاد قرار داد است و برنامه‌ریزی برای احداث 4 هزار واحد دیگر ادامه دارد.

همه پروژه‌های در دست اقدام فعال هستند

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان به اجرای طرح‌های راهسازی استان اشاره کرد و گفت: همه پروژه‌های در دست اقدام این اداره‌کل فعال هستند.

ملک بیان کرد: احداث باند شرقی پروژه کردکوی - بندرترکمن به اتمام رسیده و تعریض مسیر بندرترکمن - گمیشان در حال انجام است

اجرای قانون جهش ملی مسکن در گلستان با شتاب در حال انجام است

وی افزود: تعریض مسیر بندرترکمن - آق‌قلا از هر ۲ سمت در حال انجام است و ۱۰ کیلومتر از هر سمت به اتمام رسیده و در حال انجام روکش نهایی آن هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تعریض جاده قدیم آق‌قلا - گنبدکاووس به طول ۸۰ کیلومتر توسط پنج پیمانکار در حال انجام است که امیدواریم ۳۰ کیلومتر از هر سمت این جاده در سال آینده به مرحله بهره‌برداری برساند.

وی افزود: جاده رامیان - شاهرود (جاده اولنگ) با توجه به داشتن نقاط حادثه‌خیز، در حال ترمیم است و اقدامات زیرساختی در بخش پل‌ها را در حال انجام دادن هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به برنامه‌های این حوزه در مجموعه راه‌آهن، گفت: بزرگترین پروژه این بخش پروژه راه‌آهن اینچه برون - شاهرود - طبس است که اقدامات خوبی با پیگیری‌ها و تلاش‌های مقامات ارشد استان در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha