اتوبوس‌های جدید شهرداری کرمانشاه به دستگاه کارت خوان مجهز هستند

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت: همه ۱۰۸دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده توسط شهرداری کرمانشاه به دستگاه پرداخت الکترونیک مجهز شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدمهدی احمدی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کرمانشاه افزود: این یکی از مطالبات مردم کرمانشاه بود که چرا مرکز استان نیز همانند بیشتر شهرهای کشور پرداخت کرایه اتوبوس‌ها به صورت نقدی است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از نکات مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد رمپ ویژه جانبازان و معلولان در اتوبوس های جدید است که به طور کامل به این ویژگی مجهز شده اند.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ نگاه دولت‌ها به سمت حمل و نقل عمومی نبود و حمل و نقل اتوبوسی به سمت فرسودگی می رفت که در دولت سیزدهم با تشکیل قرارگاهی مستقل و خاص برای حمل و نقل عمومی در وزارت کشور، این قرارگاه به سرعت مباحث حمل و نقل را مورد توجه قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا مقدمات خرید اتوبوس جدید برای شهر کرمانشاه انجام شد و برای مرحله اول ۲۰ دستگاه تخصیص داده شد که پیگیری ها ادامه پیدا کرد و باتوجه به قیمت بالای اتوبوس‌ها برای شهرداری ها دولت ۸۰ درصد هزینه اتوبوس ها را برعهده گرفت و این تعداد به ۱۰۸ دستگاه افزایش پیدا کرد و فردا از تعدادی از آنها رونمایی خواهد شد.

اتوبوس‌های جدید شهرداری کرمانشاه به دستگاه کارت خوان مجهز هستند

احمدی گفت: در یک سال گذشته در تمام مناسبت های ورزشی ما خدمات مناسبی به هیات های ورزشی در سطح استان داشته ایم به طوری که هر تیم ورزشی کرمانشاه که قصد خارج شدن از شهر را داشته است خدمت رسانی به صورت رایگان داشته ایم.

وی همچنین افزود: بزودی حدود ۱۰۰ دستگاه ون ۱۵ نفره به ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه افزوده خواهد شد و هم اکنون در حال خرید این خودروها هستیم.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری تصریح کرد: قبلا در شهر کرمانشاه حدود ۵۴ خط اتوبوس وجود داشت که اکنون ۱۳ تا ۱۴ خط آن فعال است که اکثر شهرک‌های حاشیه شهر فاقد اتوبوس هستند که اتوبوس های جدیدالورید خدمت رسانی خود را در این شهرک ها آغاز خواهد کرد.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha