۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84972158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ هزار تن کود بین کشاورزان قزوین توزیع شد

۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۵
کد خبر: 84972158
۲۴ هزار تن کود بین کشاورزان قزوین توزیع شد

قزوین - ایرنا - مدیر تعاون روستایی قزوین گفت: شبکه تعاون روستایی طی سال جاری ۲۴ هزار تن کود بین کشاورزان متقاضی در روستاهای استان توزیع کرد.

شهرام رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: کودهای شیمیایی توزیع شده شامل کود اوره، انواع کود فسفاته، ریز مغذی، آلی و زیستی بوده است.

این مسوول در رابطه با فرایند تامین و توزیع کود مورد نیاز کشاورزان این استان، تاکید کرد: تامین و توزیع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان به شکل ماهانه از سوی کارگزاری های توزیع کود شیمیایی در شبکه تعاون روستایی قزوین انجام می شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تهیه به موقع نهاده های مورد نیاز کشاورزان برای رسیدن به کشاورزی پایدار، تصریح کرد: توزیع کودهای شیمیایی و مصرف بهینه آن با عملکرد محصولات کشاورزی رابطه تنگاتنگی دارد.

به گفته رحمانی، تامین کود مورد نیاز کشاورزان در زمان مقرر همچنین در تامین امنیت غذایی جامعه موثر است و به همین لحاظ فعالیت یاد شده از جمله وظایف مهم و اقدامات اولویت دار تعاون روستایی استان قزوین به شمار می رود.

این مسوول یادآور شد: علاوه بر کود، تامین سوخت و آرد مورد نیاز کشاورزان و روستاییان نیز از دیگر وظایف تعاون روستایی به شمار می رود که نقش مهمی در حفظ اشتغال اهالی روستاها و استمرار تولید محصولات کشاورزی دارد.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۴۸۹ هخزار هکتار اراضی و ۸۰ هزار نفر بهره بردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha