۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84972184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: واحدهای پژوهشی دزفول با بازار کار ارتباط برقرار کنند

دزفول-ایرنا- فرماندار ویژه دزفول گفت: واحدهای پژوهشی و فناورانه باید با بازار کسب و کار ارتباط برقرار کنند تا شاهد اجرای برنامه‌های پژوهشی در سطح جامعه باشیم.

به گزارش ایرنا علی فرهمندپور روز شنبه در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در سالن اجتماعات دانشگاه جندی شاپور دزفول افزود: امیدواریم این همایش که با حضور پژوهشگران شهرهای شمال خوزستان برگزار شده، تداوم یابد.
وی با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های پژوهشی و علمی شمال خوزستان است، ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در شمال خوزستان وجود دارد که در نمایشگاه هفته پژوهش گوشه‌ای از فعالیت‌های پژوهش محور منطقه در معرض دید قرار گرفته است.
فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط واحدهای فناورانه و پژوهشی با کشاورزی، صنعت، صنایع غذایی و پزشکی اظهارکرد: ۱۲ شهرداری در دزفول داریم که تشنه اجرای تحقیقات پژوهشی هستند.
وی افزود: پژوهش در حوزه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
فرهمندپور حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: ۲ رویداد برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در فرمانداری دزفول برگزار شده و از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌شود.
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای شهرستان دزفول تاکید کرد و افزود: خروجی و مصوبات این همایش باید در همایش‌های سال بعد با محوریت دانشگاه جندی شاپور نشان داده شوند.
فرماندار ویژه دزفول یکی از مزایای پژوهش را کشف زوایای پنهان دانست و پیشنهاد داد: دانش آموزان طبق برنامه زمان بندی از نمایشگاه هفته پژوهش بازدید کنند زیرا ظرفیت‌های علمی خوبی در حوزه نونهالان و نوجوانان داریم.

علم و دانش قدرت آفرین است

امام جمعه دزفول نیز یاد و خاطره آیت اله مفتح موسس وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و گفت: امیدواریم بتوانیم به فرهنگ، دانش و پژوهش کشور خدمت کنیم.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: برای انجام تحقیق باید روی چگونگی گردآوری پردازش و استفاده از داده‌های تحقیق با عنوان روش تحقیق دقیق شویم.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم درخصوص علم، تحقیق و پژوهش سخن بگوییم باید از ریشه، اساس و روش شروع کنیم.
امام جمعه دزفول اظهارکرد: امیدواریم با تفکر و پژوهش بتوانیم کشور را پیش ببریم و جامعه ای فرهیخته و اهل تفکر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه علم و دانش قدرت می‌آورد، ادامه داد: هرجامعه ای که از علم و تحقیق و پژوهش بی‌بهره است به طور قطع ذلیل و خوار خواهد شد.
مهدی بدیعی سرپرست دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در این آیین گفت: یکی از مولفه‌های یک تمدن رفع نیازهای جامعه بر اساس دانش بومی منطقه یا فناوری است.
وی هدف این دانشگاه را حمایت، هدایت و راهبری فعالیت‌های فناوری شمال خوزستان عنوان کرد و افزود: الگوی دانشگاه نیز از این منظر شهر دانشگاهی جندی شاپور است.

بدیعی بیان کرد: یکی از اهدافی که باعث شد دانشگاه جندی شاپور به استان معرفی و کنگره های بین المللی متعددی برگزار شود علاوه بر احیای این میراث تاریخی، حمایت و هم افزایی فعالیت های فناورانه براساس الگوی موفق دانشگاهی جندی شاپور است.
وی افزود: باتوجه به ارتباط ایجاد شده بین دانشگاه با معاونت فناوری رئیس جمهور و وزارت علوم، تاسیس پردیس علم و فناوری دزفول در راس امور قرار گرفت و مورد موافقت مسوولان شهری نیز قرار گرفت.

مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه جندی شاپور دزفول امروز کار خود را آغاز می‌کند

سرپرست دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهار کرد: ۲ مرکز تخصصی و یک مرکز پژوهشی در دانشگاه جندی شاپور فعال است که از آنها حمایت می‌شود.
وی افزود: مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه جندی شاپور با فراخوانی که امروز منتشر می‌شود کار خود را شروع می‌کند و از واحدهای فناوری و گروه‌های دانش بنیان در این مرکز استفاده خواهد شد.

بدیعی بیان کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات، تجهیزات اداری و اینترنت رایگان پرسرعت تلاش می‌شود این واحدها با شرکت‌های توسعه یافته و متخصصان ارتباط برقرار کنند.
وی اظهارامیدواری کرد با ارائه کمک‌های مالی و معنوی به هم افزایی برسیم و چنین اقداماتی منشا خیر و برکت باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha