۶۲ پرونده واحدهای صنعتی راکد در شهرکها و نواحی صنعتی مازندران تعیین تکلیف شد

ساری- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: از ابتدای سال تاکنون، با برگزاری سه جلسه داوری و هیأت اختلاف، تعداد ۶۲ پرونده‌ واحدهای صنعتی راکد بررسی و مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، یاسر امینی با اعلام اینکه تعیین تکلیف طرحهای تولیدی راکد در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان در دستور کار قرار دارد ،بیان داشت: در این مدت حدود ۱۱هکتار از اراضی راکد شهرکها و نواحی صنعتی استان، خلع ید و آزادسازی شده که طی مراحل قانونی به سرمایه گذاران جدید دارای اهلیت واگذار شده است.

وی توضیح داد: اراضی واگذار شده در شهرک های صنعتی که موجب راه اندازی واحد نشده است، در جلسات داوری و هیأت حل اختلاف به سرعت و با دقت بررسی و تصمیم‌گیری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده قراردادهای راکد در شهرکها و نواحی صنعتی با جدیت دنبال می‌شود ،افزود: با فسخ قراردادهای راکد، شرایط برای سرمایه گذاران جدید دارای اهلیت در استان فراهم خواهد شد.

امینی تصریح کرد: در این جلسات ۴۲پرونده منجر به فسخ شد و برای ابلاغ و اجرای رای داور و آزادسازی زمین در مراجع قضایی قرار دارد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بیان داشت: همچنین به ۲۰ پرونده از سوی داور مرضی الطرفین اعطاء مهلت شد تا نسبت به راه اندازی واحد تولیدی اقدام لازم صورت گیرد.

مازندران با ۲۲ شهرستان و ۶۳ نقطه شهری ، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی دارد، میانگین وسعت زمین هر شهرک صنعتی استان ۵۰ هکتار است، کمبود زمین یکی از مهم ترین چالش‌های اجرای طرح‌های توسعه‌ای در نواحی و شهرک‌های صنعتی به شمار می رود.

تولیدکنندگان واقعی هم برای آنکه صنعت خود را توسعه دهند نیازمند زمین بوده و مجبورند باتوجه به برآوردهایی که سرمایه‌گذار برای طرح توسعه‌ای انجام می دهد، جواز زمین یا واحد صنعتی راکد را در شهرک‌های صنعتی به دور از چشم و اطلاع شرکت شهرک های صنعتی به هرقیمتی که دلالان می‌گویند، خریداری کنند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد. ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha