گلستان کارگاه بزرگ عمرانی در مسیر رشد و توسعه پایدار است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به افزایش سهم این استان از اعتبارات ملی در دولت سیزدهم و تخصیص مستمر منابع مالی برای اجرای طرح‌های عمرانی گفت: با روند فعلی ساخت و تکمیل پروژه‌ها، گلستان به کارگاه بزرگ عمرانی در مسیر رشد و توسعه تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا علی‌محمد زنگانه روز شنبه در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل اظهار کرد: در سفر اسفند پارسال رییس جمهور، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال براس گلستان مصوبه در نظر گرفته شد که ۹ هزار میلیارد ریال آن سهم حوزه راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌ها و ۳ هزار میلیارد ریال هم از محل اعتبارات قیر بود.

وی به اقدامات انجام شده در گلستان برای کاهش کمبود و کاستی‌های زیرساختی حوزه راه و جاده اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت، پروژه تعریض جاده آق‌قلا - بندرترکمن در دست انجام است و این پروژه به اندازه ۲ برابر سال‌های قبل پیشرفت دارد.

استاندار گلستان ادامه داد: همچنین ایجاد ۶ دوربرگردان ایمن در دستور کار قرار دارد که امیدواریم در زمانی کوتاه به بهره‌برداری برسد.

زنگانه گفت: تامین روشنایی جاده‌های اصلی گلستان از دیگر نیازهای بخش حمل و نقل استان است که در راستای توجه به آن، ایجاد روشنایی در ۱۹.۶ کیلومتر جاده‌ها در دست انجام است.

وی بیان کرد: همچنین در دولت سیزدهم تاکنون ۸۰ کیلومتر از مسیرهای روستایی گلستان آسفالت شد و ۳۰۰ هزار مترمربع عملیات بازسازی در راه‌های استان انجام گردید.

زنگانه ادامه داد: همچنین در سفر اسفند سال گذشته رییس جمهور به گلستان ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌آفرین برای استان تصویب شد که بخش قابل توجهی از این اعتبارات به حوزه حمل و نقل پرداخت گردید.

وی بیان کرد: گلستان نیاز به شهرک حمل و نقل دارد که معاونت عمرانی ایجاد این پروژه را باید در دستور کار خود قرار دهد و از آنجایی که سرمایه‌گذار این پروژه، فعالین این حوزه هستند، زمان ساخت و تکمیل این شهرک کوتاه خواهد بود.

استاندار گلستان بیان کرد: اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد بود که این رقم امسال به ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha