سهم خراسان شمالی از منابع ملی ناچیز است

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم خراسان شمالی از منابع ملی کم و ناچیز است گفت: به طور مثال، شهرستان شیروان در زمینه راه حتی یک پروژه ملی ندارد.

علی جدی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی اظهار داشت: برای جذب منابع ملی، باید باید مطالعات انجام و پروژه ملی تعریف شود و البته باید در این زمینه پیگیری های لازم انجام شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای پروژه انتقال آب از منطقه سرانی، پیگیری خوبی از طرف شرکت آب منطقه ای و استانداری استان انجام شده اما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری مناسب انجام نشده است.

وی افزود: پروژه ریلی مشهد-بجنورد-گرگان از دیگر پروژه هایی است که باید با استفاده از منابع ملی اجرایی شود، اگر در سال های قبل ردیف پایدار برای این پروژه تعریف می شد اکنون جذب منابع سهل تر بود، برای اینکه ردیف ملی در بودجه برای پروژه های ملی داشته باشیم باید مطالعه انجام شود.

جدی نبود توازن در توسعه مناطق مختلف استان را از دیگر دغدغه ها عنوان کرد و گفت: تفاوت میان توسعه یافتگی مناطق مختلف استان در شاخص ها زیاد است، بعضا تفاوت میان شهرستان ها در یک شاخص توسعه ۱۰تا ۱۲ درصد است که این نبود توازن باید برطرف شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی سفر و حضور مسوولان کشوری به استان را فرصتی برای جذب منابع ملی عنوان کرد و گفت: مدیران کل باید برای حضور مسوولان کشوری در استان تلاش کنند اما در این باره ضعیف کار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha