۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۵۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84972977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عباس و عبدالله دوم درخصوص تحولات اردن و فلسطین گفت وگو کردند

تهران-ایرنا- محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم شاه اردن شنبه شب درخصوص آخرین تحولات منطقه تلفنی گفت و کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، عباس در این تماس تلفنی بر تمایل کشور فلسطین و ملت آن بر امنیت و ثبات اردن تأکید کرد و گفت که امنیت و رفاه اردن در واقع امنیت و رفاه خود فلسطین است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از نقش الهام بخش شاه اردن در حمایت از آرمان ملت فلسطین تشکر و نقش سرپرستی دولت امان بر مکان های مقدس اسلامی و مسیحی در شهر شریف قدس را ستود.

این تماس تلفنی دو روز پس از آن رخ می دهد که در جریان تظاهرات به افزایش قیمت سوخت در جنوب اردن، یک افسر اردنی در نتیجه شلیک گلوله کشته شد.

سازمان امنیت عمومی اردن اعلام کرد که در پی گسترش اعتراضات به افزایش قیمت سوخت در این کشور عبدالرزاق عبدالحافظ الدلابیح معاون رئیس پلیس استان معان با شلیک گلوله از سلاح گرم کشته شد.

این سازمان اعلام کرد با کسانی که تلاش دارند امنیت شهروندان را به خطر بیندازند و به اموال عمومی آسیب برسانند، بشدت برخورد خواهد کرد.

«عبدالله دوم» نیز که در مراسم گرامیداشت افسر پلیس این کشور که در جریانات ناآرامی‌ها کشته شد، گفت: با هرکسی که علیه دولت اسلحه به دست گرفته و به اموال عمومی دست درازی کند، با قاطعیت برخورد خواهد شد.

شاه اردن افزود: توهین و حمله به نیروهای امنیتی خود را که مراقب امنیت میهن و شهروندان هستند، نمی‌پذیریم.

وی اضافه کرد، حملات و اقدامات خرابکارانه به طور جدی امنیت کشور را به خطر می‌اندازد و ما این اجازه را نخواهیم داد. نهادهای دولتی همه اقدامات را برای پاسخگو کردن قانون شکنان انجام خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha