۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84973007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت غیر قابل پیش بینی در انتخابات پارلمانی تونس/ کمتر از ۹ درصد شرکت کردند

تهران- ایرنا- مشارکت مردم تونس در انتخابات پارلمانی در پی تحریم آن از سوی تعداد زیادی از احزاب عمده ۸.۸ درصد اعلام شده است.

به گزارش ایرنا از شبکه "الجزیره" قطر، هیأت عالی انتخابات تونس اعلام کرد که این مشارکت تا ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی محاسبه شده است.

براساس این گزارش، نتایج اولیه پس از تأیید گزارش های وارد شده از مراکز رأی گیری اعلام خواهد شد.

مردم تونس امروز شنبه دوازدهمین سالگرد انقلاب خود علیه حکومت زین العابدین بن علی را گرامی می دارند. جشن پیروزی انقلاب تونس امسال با فراخوان قیس سعید رییس جمهوری این کشور برای شرکت مردم در یک انتخابات زودهنگام پارلمانی همزمان شده است.

در انتخابات امروز تونس، ۱۰۵۸ نامزد با هم رقابت می کنند. سیستم نامزدی این بار بر عکس دفعات قبل فردی و نه حزبی است و نامزدها برای ۱۶۱ کرسی مجلس نمایندگان رقابت خواهند کرد. این درحالی است که ۱۳ حزب عمده از جمله النهضه با ۵۳ نماینده در پارلمان منحل شده، قلب تونس (۲۸ نماینده)، ائتلاف کرامت (۱۸ نماینده)، جنبش اراده تونس، امل، جمهوری خواه، کارگران، قطب و جریان دموکراتیک، تشکل دموکراتیک برای کار و آزادی، آزاد دستوریان (۱۶ نماینده) و آفاق تونس (دو نماینده) و حزب قانون اساسی آزاد تونس آن را تحریم کرده اند.

در تازه ترین موضعگیری، جنبش النهضه تونس در بیانیه ای بار دیگر فراخوان خود را برای تحریم انتخابات پارلمانی تکرار کرده است.

بر اساس بیانیه، انتخابات پارلمانی "در راستای کودتا و ابزارهای آن است تا بتواند قدرت را به شکل انحصاری و استبداد فردی تحکیم بخشد. "

به باور جنبش النهضه، پارلمانی که نتیجه چنین انتخاباتی باشد از تصمیمات کودتایی بیشتر حمایت خواهد کرد و هیچگونه اختیار یا توانایی برای اجرای نقش واقعی خود در زمینه قانون‌گذاری و نظارت نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha