۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84973120
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۷ قرارداد سرمایه‌گذاری راکد در شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی فسخ شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: امسال ۴۷ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری راکد در شهرک‌های صنعتی استان به دلیل عدم فعالیت بر روی زمین واگذاری، فسخ شد.

محمدعلی نوایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال ۵۹ فقره قرارداد که فعالیتی برای اجرای آنها انجام نشده بود برای فسخ در هیات داوری مطرح و ۴۷ مورد منجر به فسخ قرارداد شد.

وی خاطرنشان کرد: زمین های واگذار شده به این متقاضیان سرمایه گذاری مربوط به سال های ۸۸ تا ۹۷ است که در این مدت هیچ اقدام و فعالیتی در آن انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: زمین خلع ید شده در این قراردادها ۶۴ هزار مترمربع وسعت دارد که به سایر متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان واگذار می شود.

وی ادامه داد: بازپس گیری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی با هدف صیانت از حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع آن انجام می شود.

نوایی تصریح کرد: زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی با قیمت بسیار پایین به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار می شود و دولت مکلف است در صورت تاخیر در اجرای پروژه ها و عمل نشدن به تعهدات از طرف سرمایه گذار، برای جلوگیری از تضییع بیت المال، زمین را تعیین تکلیف کند.

وی عنوان کرد: عمده علت تحقق نیافتن تعهدات سرمایه گذار و نبود پیشرفت فیزیکی در انجام کارها، مشکلات مدیریتی و یا مشکل توان مالی برای اجرای پروژه است.

نقدینگی مشکل واحدهای کوچک صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، کمبود نقدینگی، گران شدن مواد اولیه و سخت شدن تامین آن و وثیقه سنگین بانکی برای پرداختن تسهیلات را از مهمترین مشکلات صنایع کوچک و واحدهای فعال و غیر فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اعلام کرد.

وی خواهان همکاری بانکها با واحدهای کوچک صنعتی وپرداخت سرمایه در گردش به این واحدها برای سرپا ماندن شد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha