تجهیزات تفریحی و وسایل بازی در بوستان‌ها مشمول مقررات استاندارد اجباری است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اداره استاندارد استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد؛ تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در بوستان‌ها، پارک‌های آبی، زمین‌های بازی و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است و بدون تاییدیه استاندارد فعالیت آنها ممنوع و صاحبان آنها ملزم به استانداردسازی تجهیزات هستند.

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اداره استاندارد استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد؛ تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در بوستان‌ها، پارک‌های آبی، زمین‌های بازی و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است و بدون تاییدیه استاندارد فعالیت آنها ممنوع و صاحبان آنها ملزم به استانداردسازی تجهیزات هستند.

به گزارش ایرنا، «مهدی حسین‌پور» روز یکشنبه در بازدید از مجموعه ورزشی آبی پاسارگاد با اعلام اینکه در سال جاری ۱۳۴ مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی از وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها و مجموعه پارک های آبی استان انجام شده است، هدف از این بازرسی ها را حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان کرمانشاه اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از پارک آبی پاسارگارد شهر کرمانشاه، گفت: در طول سال وسایل و تجهیزات پارک های آبی باید مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی این اداره کل قرار گیرند؛ زیرا وجود یک نقص کوچک فنی در دستگاه ‌ها یا غیر استاندارد بودن وسایل تفریحی و بازی آبی می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها به همراه داشته باشد که باتوجه به اهمیت این موضوع، ضرورت تشدید نظارت استاندارد را بر فعالیت پارک آبی می طلبد.

حسین‌پور در ادامه از شهروندان خواست هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات آبی از وجود گواهی بازرسی استاندارد آن اطمینان حاصل کنند و هرگونه تخلف را از طریق تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ اداره کل استاندارد استان در ساعات اداری و یا با سامانه ۲۴ ساعته گویای ۱۵۱۷ تماس حاصل فرمایند.

وی گفت: همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir (در بخش ارتباط با ما) با اداره کل استاندارد کرمانشاه شکایت خود را از مراکز تولیدی و خدماتی استان را اعلام کنند.

حسین‌پور همچنین در بخش دیگر از صحبت های خود اظهار داشت: اگر شهروندان کد ۱۰ رقمی رهگیری استاندارد کالایی را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کردند و پس از چند لحظه برای آنها تاییدیه ای نیامد، پس علامت استاندارد آن کالا جعلی و کالا فاقد استاندارد لازم است و مراتب را گزارش دهند تا با فروشنده و تولیدکنندگان آن کالا برخورد قضایی صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اضافه کرد: حتی اگر کالایی علامت استاندارد داشت، اما مصرف کنندگان نسبت به کیفیت آن محصول ناراضی بودند، باز می توانند برای بررسی به اداره استاندارد شکایت کنند و در صورت رعایت نشدن قوانین و مقررات استاندارد آن کالا با تولیدکننده برخورد قانونی مانند تعلیق پروانه تولید تا رفع مشکل کنند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

در حال حاضر ۷۰۰ واحد تولیدی استان کرمانشاه زیر پوشش اداره کل استاندارد استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha