ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و تامین کمبود تجهیزات در هلال احمر

تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر ضرورت تقویت زیر ساخت‌ها در هلال احمر، گفت: مردم نگران بروز حوادث بزرگ نباشند زیرا در صورت بروز آن از نیروهای مسلح کمک خواهیم گرفت تا در روند امدادرسانی به هلال احمر کمک کنند.

مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که با نزدیک شدن به فصل زمستان تجهیزات لجستیکی زمینی و هوایی در شرایط مطلوب قرار ندارند، گفت: بر اساس نیاز سنجی، هلال احمر نیاز به ۵۴ بالگرد دارد ولی هم اکنون ۲۲ بالگرد در اختیار و ۱۹ عدد از آنها نیاز به اورهال دارند، که در غیر این صورت زمین گیر می شود.

وی در ادامه درباره تجهیزات امدادرسانی زمینی گفت: بر اساس نیاز سنجی های انجام گرفته به ۱۱ هزار خودرو امداد رسان نیاز است، که هم اکنون ۵ هزار خودرو امداد رسانی در اختیار داریم که یک سوم آنها فرسوده است.

ولی پور کمبودها را به این موارد محدود ندانست و گفت: بر اساس پایش های انجام گرفته به ۳ هزار پایگاه امدادی در کشور نیاز که تنها ۶۰۰ پایگاه ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این میزان کمبودها در مدت کوتاه برطرف نمی شوند، اما باید برای تامین اعتبارات آنها در بازه زمانی مشخص برنامه ریزی کرد.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با توجه به امکانات و تجهیزات امدادرسانی موجود گفت: در شرایط مطلوب قرار نداریم اما مردم نباید نگران باشند زیرا در صورت بروز حوادث بزرگ نیروهای مسلح به کمک هلال احمر می آیند و در روند امداد رسانی به هلال احمر کمک می کنند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha