مسکن و راه، اولویت‌های توسعه پایدار هرمزگان هستند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بخش مسکن و راه دو مورد از اولویت‌های مهم استان محسوب می‌شوند و توجه به این موارد از اهمیت ویژه‌ای برای تحقق توسعه پایدار برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز شنبه در دیدار شورای امور هماهنگی وزارت راه و شهرسازی هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، هرمزگان را در حوزه حمل و نقل را یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور دانست و افزود: مسکن یکی از مهم‌ترین بخش‌های مورد تاکید در استان است.

وی، عنوان کرد: حمل و نقل ریلی و جاده‌ای هرمزگان بار اصلی کشور را به دوش می‌کشد، به همین دلیل در حوزه‌های ریلی، هوایی، زمینی و دریایی نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم‌.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های فرودگاهی هرمزگان در حوزه حمل و نقل هوایی و فرودگاه‌ها، گفت: هرمزگان یک استان گردشگر پذیر است که اگر توسعه زیرساخت‌های هوایی در دستور کار قرار گیرد، جذابیت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را برای حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده استان هرمزگان را نبض اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌های دریایی باید به یک فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل شود به همین دلیل این مهم در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

امام جمعه بندرعباس در پایان با اشاره به لزوم همکاری ادارات و ارگان‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی، تصریح کرد: ابنیه و معماری استان هرمزگان نیازمند پیوست فرهنگی است.

وی اضافه کرد: به واسطه چندبعدی بودن فعالیت‌های فرهنگی، نیازمند به میدان آمدن تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم.

اخبار مرتبط