۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84974199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ واحد صنعتی آلاینده در لرستان شناسایی شد

۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبر: 84974199
۱۲۰ واحد صنعتی آلاینده در لرستان شناسایی شد

خرم آباد - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۲۰ واحد صنعتی آلاینده امسال در این استان شناسایی و به منظور اعمال جریمه به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

الهام برنا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای آلاینده مشمول پرداخت عوارض سبز هستند و در پایان هر فصل فهرست این واحدها جهت ارجاع به امور مالیاتی کشور به معاونت محیط زیست انسانی سازمان ارسال می شود.

وی اظهار داشت: واحدهایی که توجهی نسبت به رفع آلایندگی و تمکین قانون نداشته باشند به موجب قوانین حفاظت و بهسازی محیط زیست، هوای پاک، توزیع عادلانه آب، حفاظت خاک، مدیریت پسماند و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری ۵۷ واحد آلاینده شناسایی و برای اعمال عوارض سبز به امور مالیاتی معرفی شده اند که رفع آلودگی ۱۰ واحد از این تعداد در فاصله سه ماه دوم امسال صورت گرفت.

برنا عنوان کرد: در سه ماه سوم سال جاری نیز ۶۳ واحد آلاینده شناسایی و برای اعمال عوارض سبز به امور مالیاتی معرفی شدند.

وی افزود: واحدهای دانه بندی شن و ماسه، تعداد بیشترین واحدهای آلاینده در فهرست عوارض سبز را به خود اختصاص داده اند در حالیکه آلودگی این واحدها با صرف هزینه اندک، قابل کنترل و پساب برگشتی قابل استفاده مجدد در همان واحد است تا از آلودگی منابع آبی جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: واحدهای کشتارگاهی دام و طیور نیز از واحدهای آلاینده لرستان محسوب می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha