استحصال عناصر ارزشمند از منابع شورابه و تلخابه  مورد حمایت قرار می‌گیرند

تهران - ایرنا - ستاد توسعه فناوری‌های فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت از توسعه فناوری حوزه استحصال عناصر و ترکیبات با ارزش از منابع شورابه و تلخابه کشور، حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، منابع داخلی شورابه‌ای یا تلخابه‌ای قابل توجه که حاوی عناصر کاربردی و ارزشمندی همچون سدیم، پتاسیم، منیزیم، لیتیوم و... هستند، در کشور وجود دارد.

ستاد توسعه فناوری‌های فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف حمایت از توسعه فناوری‌های مورد نیاز برای استحصال عناصری چون سدیم، پتاسیم، منیزیم، لیتیوم از طریق دانش و توانمندی داخلی و همچنین ارتقای زنجیره تامین و یا ارزش صنایع مرتبط با آنها مانند صنایع مانند ساختمان، حمل و نقل، استخراج و تولید فلزات، دارویی و بهداشتی، صنایع شیمیایی، کشاورزی، دام‌پروری فراخوانی را منتشر کرد.

این ستاد در فراخوان خود با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان، اعضای هیات علمی و هسته‌های فناور توانمند در این حوزه اعلام کرد که از طریق مدلی فراگیر از توسعه فناوری این حوزه بر پایه توان فنی داخلی، حمایت می کند.

متقاضیان می‌توانند از طریق تکمیل «فرم اولیه شناسایی فناوران توانمند داخلی» نسبت به ارسال فرم و سوابق خود به پست الکترونیک ستاد اقدام کنند.

براساس این فراخوان، فرآیند ارزیابی چند مرحله‌ای است. ابتدا، فرم و سوابق دریافتی توسط ستاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سپس طرح‌ پیشنهادی کامل از سوی مجموعه‌های منتخب این مرحله، دریافت و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در پایان، از طرح‌های مصوب نهایی، حمایت‌های معنوی و مادی (متناسب با منابع در دسترس و در قالب تسهیلات) می شود.

شرایط اولیه مورد نیاز برای مشارکت در این فراخوان شامل تجربه و توان فنی، مهندسی و تجهیزاتی مرتبط با موضوع فراخوان، توان شناسایی، جذب و انقال فناوری از منابع داخلی و یا خارجی، توان اخذ تاییدیه از مراجع ذیصلاح داخلی و یا خارجی و تقبل مشارکت مالی، معادل حداقل ۴۰ درصد از مبلغ طرح پیشنهادی است.

اولویت بررسی با فناوران واجد شرایط است که تا ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ در این فراخوان مشارکت کنند. موارد واصله پس از این تاریخ در صورت تامین منابع و اخذ مجوزهای لازم، در روال بررسی قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha