به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز دوشنبه به نقل از محمد نورصالحی افزود: اجرای این طرح، زمینه استفاده مناسب استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی اصفهان از حمل و نقل شهری را فراهم میکند.
خط یک قطار شهری اصفهان که از ایستگاه شمالی قدس در عاشقآباد آغاز میشود پس از طی مسیری ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه در جنوب این شهر میرسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهرهبرداری شد؛ بطور میانگین روزانه حدود ۷۰ هزار مسافر از این خط استفاده میکنند.
نورصالحی، روز دوشنبه در همایش تخصصی "شهرگاه؛ هماندیشی دانشگاه و مدیریت شهری" در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: مدیریت شهری اصفهان از سالهای گذشته با دانشگاه صنعتی اصفهان همکاری داشته و در سایه آن تعاملاتی خوبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به رویداد "شهرگاه" افزود: در این رویداد با همکاری ۶ دانشگاه اصفهان بدنبال تقویت و پُررنگ شدن تعاملات و دستیابی به راهکارها و رفع چالش های مدیریت شهری در زمینه توسعه بهتر شهر هستیم.
نورصالحی، دانشگاه را نهاد علمی متولی حل چالشهای کشور دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان و استادان باید با مشکلات مدیریت شهری آشنا شوند و بتوانند از درون دانشگاه راهحلهایی برای این معضلات پیشنهاد دهند.
وی با بیان اینکه اصفهان با مشکلات توسعهای متعددی مواجه است، تصریح کرد: مدیریت شهری به راهحلهای علمی برای تأمین ناوگان و طراحی مسیرها به روش های نرم افزاری نیازمند است و در این زمینه از استادان دانشگاه یاری میطلبد.
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این همایش گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا در عرصههای مختلف مدیریت شهری و رفع چالش ها به کمک بیاید و همراه شهرداری و شورای اسلامی شهر، مسائل اصفهان را به پیش ببرد.
سیدعلیمحمد میرمحمدی میبدی افزود: امروز هجمه دشمن نه تنها در کشور بلکه در فضای دانشگاه برای به چالش کشیدن نُخبگانی است که همواره مظهر سازندگی و اقتدار بوده اند و میخواهند ما را وارد حاشیههایی کنند که از توسعه شهری و کشور باز بمانیم.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان دستاوردهای علمی متعددی در پیشرفت کشور برجا گذشته است که میتوان به چند طرح بزرگ ساخت رادار هواپیمایی، ساخت زیردریایی و دستاوردهای پزشکی اشاره کرد.
در این همایش تعدادی از استادان دانشگاه صنعتی اصفهان به سخنرانی در باره چالشهای پژوهشی حوزه عمران شهری، مزایای استفاده از روسازی بتُن غلتکی نسبت به روسازی آسفالتی، طرح دستیابی به فناوری ساخت قطعات بتُنی با استفاده از سنگدانههای بازیافتی بتُنی و آسفالتی، اهمیت تغییر مشی مهندسی(در طراحی روسازی) در افزایش کیفیت رویههای آسفالتی، علل ایجاد و راهکارهای کاهش لغزندگی آسفالت و مزایای استفاده از کاتالیستهای جاذب ترکیبات سولفور در سطح پلهای بُتنی پرداختند.
کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.
دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی، یکی از دانشگاههای برتر کشور و در شمال کلانشهر اصفهان واقع است.
نظر شما