اعضای شورای سیاست‌گذاری بنیاد دعبل منصوب شدند

تهران- ایرنا- اعضای شورای سیاست‌گذاری‌ بنیاد دعبل‌ خزاعی از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی شدند. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری بنیاد دعبل‌ خزاعی با حضور اعضای شورا، حجج اسلام محمد قمی و مجید باباخانی، استاد غلامرضا سازگار، ماشاءالله‌ عابدی، محسن‌ طاهری، محمود لولاچیان، علی‌ عظیمی، نوشاد نوشادی و رضا مطلبی‌ کاشانی‌ برگزار شد که در این جلسه گزارشی از روند طرح های جاری بنیاد دعبل توسط حمید بهرامی مدیرعامل این بنیاد ارائه شد و نقطه نظرات و رهنمودهای آنان بررسی شد.

در انتهای جلسه‌ نیز حکم انتصاب اعضا توسط حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعطا شد.

استاد سازگار از شاعران و ذاکران باسابقه اهل بیت است که در سال ۱۳۲۰ شمسی در شهر قم و در یک خانواده مشتاق اهل بیت به دنیا آمد. در ۱۰ سالگی تحت تأثیر فرزند مرحوم آیت الله شرعی به امام حسین (ع) متوسل شد تا در گروه مداحان اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرد. با پشتکاری که از خود نشان داد، از استاد میرزا محمد فقیهی اجازه خواندن یافت و در جلسات وی چند بیت مختصر می خواند. سازگار از محضر مرحوم حاج ملا حسین مولوی نیز کسب فیض کرده است.

اغلب اشعار سازگار در مدح و رثای اهل بیت (ع) است و در کنار آن اشعار فراوانی برای انقلاب و شهدا سروده است. از جمله آثار او مجموعه اشعار با نام نخل میثم است. کتاب غزلیات آتش مهر ماه خون گرفته در ۶ جلد، بهار امامت در پنج جلد، صدف نبوت در پنج جلد، مرآت ولایت در پنج جلد، از سیام تا قیام در پنج جلد از دیگر آثار اوست.

بنیاد دعبل خزاعی بنیادی است غیرانتفاعی از زیرمجموعه‌های سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور که به‌منظور حمایت و ارائه خدمات به شبکه‌ها و کلیه زیست‌بوم هیأت‌های کشور در زمینه مادی و معنوی تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha