۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84975023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام همبستگی پارلمان عربی با اردن

۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۱
کد خبر: 84975023
اعلام همبستگی پارلمان عربی با اردن

تهران-ایرنا- به دنبال ناآرامی‌های اخیر اردن، پارلمان عربی در بیانیه‌ای بر حمایت از این کشور برای مقابله با تروریسم و افراطگرایی تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سایت النشره، پارلمان عربی طی بیانیه‌ای در این باره بر همبستگی کامل خود با اردن در جنگ علیه تروریسم و حمایت از این کشور در تمامی اقداماتش برای حفظ امنیت و ثبات، حفاظت از مردم و مبارزه با ایدئولوژی افراطی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: پارلمان عربی بار دیگر هر گونه خشونت و اقدام تروریستی که امنیت و ثبات کشورهای عربی را تهدید می کند، محکوم می‌کند.

پارلمان عربی همچنین کشته شدن تعدادی از نیروهای امنیتی اردن در حین انجام وظیفه برای حفظ امنیت و ثبات کشور و مقابله با تروریست‌ها و قانون شکنان را تسلیت گفت و با رهبری و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «عبدالرزاق عبدالحافظ الدلابیح» معاون رئیس پلیس استان معان اردن پنج‌شنبه گذشته طی یک تیراندازی در جریان اعتراضات اخیر در اردن کشته شد. این افسر عالی رتبه اردنی درحال مقابله با اقدامات تخریبی تجمع کنندگان در منطقه الحسینیه در استان معان بود که با شلیک گلوله به ناحیه سر کشته ‌شد.

منابع خبری نیز امروز دوشنبه از بازگشت آرامش نسبی به اردن درپی اعتراضات اخیر و استقرار نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت و آرامش و اقدامات پیشگیرانه آنها در این زمینه خبر دادند.

سازمان امنیت عمومی اردن همچنین تدابیر امنیتی و گشت زنی‌ها در استان‌های مختلف این کشور را افزایش داد و هدف از آن را مقابله با اقدامات خرابکارانه، تضمین اجرای قانون و محافظت از امنیت شهروندان عنوان کرد.

احمد الصفدی رئیس پارلمان اردن نیز به نوبه خود تاکید کرد: ملت اردن، ارتش، سرویس‌های امنیتی و نهادهای مختلف آن، بر سر امنیت داخلی، ثبات کشور، حاکمیت قانون و جایگاه اجماع نظر دارند و اجازه تجاوز به آن داده نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha