آیین قرعه‌کشی ۱۲۸۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تربت‌حیدریه برگزار شد

تربت حیدریه- ایرنا- آیین قرعه‌کشی واگذاری یک هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در تربت‌حیدریه روز سه‌شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار تربت ‎حیدریه در این مراسم گفت: خانه های مسکونی قرعه‌کشی شده شامل ۴۸۵ واحد ویلایی ۱۸۰ متری و ۸۰۰ آپارتمان ۷۵ متری است.

علی‌اکبر کی‌پور افزود: متقاضیان شرکت در طرح نهضت ملی مسکن در تربت‌حیدریه ۲ شهرستان مجاور شامل زاوه و مه‌ولات، ۱۱ هزار نفر هستند که هفت هزار و ۸۰۰ نفر آنان متقاضی از تربت‌حیدریه می‌باشند.

فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه پس از بررسی‌ به عمل آمده ۶ هزار و ۴۰ نفر از این متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن تشخیص داده شدند؛ بیان کرد: برای این تعداد خانه های آماده ساخت و ساز قرعه کشی شد و بر اساس آیین‌نامه مربوطه سهم آورده متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن تربت‌حیدریه ۳۰۰ میلیون تومان و به همین میزان نیز تسهیلات دولتی پرداخت می شود.

تاکید استاندار خراسان رضوی بر سرعت‌بخشی به تکمیل طرح فولاد تربت‌حیدریه

استاندار خراسان رضوی همچنین امروز در سومین سفر کاری خود طی یک سال گذشته به تربت حیدریه از مجتمع فولاد این شهرستان بازدید و از این طرح به عنوان یکی از طرحهای بزرگ و مهم صنعتی استان و کشور یاد کرد.

یعقوبعلی نظری بر رفع موانع پیش روی این مجتمع بزرگ صنعتی و شتاب بخشی به راه اندازی آن تاکید کرد.

عملیات اجرایی ساخت کارخانه فولاد تربت‌حیدریه سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار با برآورد هزینه اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد و تاکنون حدود ۳۵ پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین به موقع اعتبار طی کمتر از ۲ سال آینده مرحله نخست آن به بهره برداری خواهد رسید.

مجتمع فولاد تربت حیدریه توسط بخش خصوصی و طی تفاهمنامه با بانک صنعت و معدن ساخته می شود و بر اساس طرح اولیه دارای ظرفیت تولید ۱.۴ میلیون تن ورق گرم کلاف شده در مرحله نخست، ۱.۴۵ میلیون تن ذوب (فولادسازی) و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال است و برای هزار نفر به شکل مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

این طرح به بزرگی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است که با ایجاد زنجیره‌های پایین دستی و صنایع وابسته می تواند اقتصاد شرق ایران را متحول کند.

استاندار خراسان رضوی همچنین در نشستی با مسوولان دستگاههای اجرایی تربت حیدریه روند طرحهای عمرانی جهاد کشاورزی؛ بنیاد مسکن؛ راه و شهرسازی؛ کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ صنعت، معدن و تجارت را مورد رسیدگی قرار دارد و در خصوص برخی از آنها دستورات لازم را صادر کرد.

برخی از این طرحها مصوبات سفر ابتدای امسال رییس‌جمهور به خراسان رضوی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha