۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84975706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات هلی برن اشغالگران آمریکایی در الحسکه سوریه

تهران - ایرنا - منابع خبری گزارش دادند که نیروهای اشغالگر آمریکایی در حومه شهر الحسکه در شمال سوریه اقدام به عملیات طریق هلی برن و بازداشت ۲ نفر کردند.

به گزارش ایرنا، منابع نزدیک به گروه مسلح موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) که از حمایت آمریکا برخوردار است، به پایگاه خبری العربی الجدید گفتند که ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به ائتلاف ضد داعش بامداد امروز سه شنبه با انجام عملیات هلی برن بر فراز یک خانه در منطقه مجاور مدرسه "البیرونی" در شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه یک نفر را به اتهام پیوستن به داعش دستگیر کردند.

این منابع که ترجیح دادند هویت خود را فاش نکنند، افزودند که این عملیات با پرواز بالگرد و پهپاد در اطراف شهر همراه بود و پس از پایان عملیات صدای انفجار مهیبی در منطقه شنیده شد.

به گفته این منابع در این عملیات هیچ درگیری مشاهده نشد و هویت فرد مورد هدف نیز مشخص نشد.

در همین حال، برخی دیگر از منابع خبری با اعلام خبر عملیات هلی برن نیروهای آمریکایی در منطقه مجاور مدرسه البیرونی گفتند که در این عملیات دو نفر بازداشت شده است.

نظامیان آمریکایی تاکنون بارها به منظور جابجایی سرکردهای گروه تروریستی داعش و اجرای نقشهای خرابکارانه خود در سوریه و عراق، عملیاتی را اجرا کرده‌اند.

نیروهای آمریکایی طی سال‌های اخیر چندین بار عملیات مشابهی را با هدف سرپوش گذاشتن بر انتقال عناصر داعش در الحسکه و دیرالزور به پایگاه‌های غیرقانونی خود در عراق انجام داده‌اند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha