معاون استاندار: آمار قربانیان تصادف خراسان شمالی نگران‌کننده است

بجنورد- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: آمار قربانیان تصادف در استان نگران‌کننده است باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی رشیدی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت: علاوه بر انجام اقدامات مربوط به برخورد با متخلفان ترافیکی، انجام برنامه های فرهنگی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر فوتی در تصادفات، چند خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد تصادفات خسارت بالایی به همراه دارد بر این اساس باید برای کاهش این آمار تلاش شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: برای کاهش آمار سانحه های رانندگی نیاز است آموزش و اقدامات فرهنگی مورد توجه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با بیان اینکه آمادگی داریم تا ایمن سازی مدارس استان انجام شود گفت: فرهنگ سازی در زمینه ترافیک و ارایه آموزش لازم در مدارس استان در حال انجام است و تلاش داریم این برنامه ها بیشتر شود و تداوم یابد.

ابوالقاسم اکبری اظهار داشت: گام اول در حل مشکلات ترافیک، فرهنگ سازی است و در این زمینه فرهنگ ترافیک باید در دستگاه اجرایی نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت فرهنگ ترافیک و پایبندی به آن در گام نخست باید در کارکنان دستگاه ها نهادینه شود افزود: در این زمینه برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای کارکنان الزامی است.

مسوول کمیته آموزش و فرهنگ ترافیک خراسان شمالی گفت: شهرداری ها بوستان ترافیک شهر ها را فعال کنند تا با استفاده از این ظرفیت دانش آموزان با ترافیک آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و خراسان شمالی افزود: صدا و سیما به عنوان نهاد فرهنگی در تهیه و پخش برنامه های ترافیکی اهتمام داشته باشد متاسفانه این نهاد بعضا بابت این برنامه ها هزینه دریافت می کند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha