آسفالت راه روستاهای دورافتاده در اولویت راهداری خراسان رضوی قرار گرفت

مشهد-ایرنا- معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راهداری این استان برای آسفالت کردن راههای روستاهای کوهستانی، سخت‌گذر و دور از مراکز شهرستانها که هنوز آسفالت نشده‌اند، متمرکز شده است.

محمود آنت روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر با آسفالت ۷۵ کیلومتر از راههای روستایی خراسان رضوی در سال جاری، میزان برخورداری جمعیت روستایی استان از راه آسفالته با رشد ۶ دهم درصدی به ۹۵ درصد رسیده است.

وی شهرستان صالح آباد را محروم ترین شهرستان از نظر آسفالت راه روستایی عنوان کرد و گفت: پس از صالح آباد مهم ترین روستاهای آسفالت نشده استان خراسان رضوی شامل روستاهای بخشی از شهرستان کوهستانی درگز، برخی روستاهای بخش رضویه مشهد، تعدادی از روستاهای فریمان و آبادیهای بخش روداب سبزوار است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی اضافه کرد: از نظر تعداد روستا، ۸۲.۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت راه آسفالته برخوردارند.

آنت بیان داشت: مقایسه ۲ شاخص تعداد روستاها و جمعیت روستایی دارای جاده آسفالته نشان می دهد که اکنون بیشتر روستاهای پرجمعیت خراسان رضوی راه آسفالت شده دارند اما باز هم روستاهای پرجمعیتی در استان وجود دارد که از راه مناسب برخوردار نیستند.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha