۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 84975887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی پردیس برای ترک اعتیاد به معتادان یاری برگ می‌دهد

پردیس - ایرنا - رئیس بهزیستی شهرستان پردیس گفت: افرادی که برای ترک اعتیاد توانایی مالی ندارند از اداره بهزیستی یاری برگ دریافت می‌کنند که نیمی از هزینه ترک اعتیاد توسط سازمان بهزیستی تامین می شود.

ابوالفضل کرمانی روز سه شنبه با اشاره به اجرای طرح مدیریت مورد در درمان اعتیاد در پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کسانی که شرایط خاص مالی داشته باشند پس از هماهنگی با کمپ‌ها ترک اعتیاد آنها رایگان انجام می شود.

وی افزود: با همکاری مرکز مثبت زندگی طرح مدیریت مورد با هدف کمک به خانواده افراد معتاد در سطح شهرستان اجرا می شود که با اجرای این طرح در زمان حضور فرد معتاد در مراکز ترک اعتیاد حمایت خانواده یکی از اصول هست وباید ساختار خانواده حفظ و از نظر معیشتی و اقتصادی حمایت شود.

این مسئول ادامه داد: طرح مدیریت خانواده پس از ترک اعتیاد و به دست آوردن سلامت با اشتغال و در آمد زایی برای فرد معتاد ادامه پیدا می کند تا فرد از نظر مالی مستقل شود و امکان در آمد زایی را به دست بیاورد.

کرمانی با اشاره به راه اندازی خط ملی اعتیاد به شماره، ۰۹۶۲۸ بدون پیش شماره، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی سامانه ای را به عنوان خط ملی اعتیاد با خط شماره ۰۹۶۲۸ بدون پیش شماره افتتاح کرده است و شهروندان برای دریافت راهنمایی می توانند با این خط تماس بگیرند.

وی ادامه داد: کارشناسان و مشاوران مجرب از ۸ صبح تا ۸ شب پاسخگوی سوالات هستند و کارشناسان آنها را در زمینه شناسایی، پیشگیری و روش های درمان اعتیاد و مراکز ترک اعتیاد راهنمایی می کنند.

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس افزود: اطلاعات دریافتی از خانواده ها محرمانه است و والدین می توانند با دریافت اطلاعات درباره مشخصات اعتیاد از سلامت و یا اعتیاد افراد خانواده خود مطلع بشوند.

کرمانی خاطرنشان کرد: کارشناسان مراکز نزدیکترین مراکز ترک اعتیاد سرپایی و یا اقامتی را در سطح کشور را با توجه به محل سکونت فرد گرفتار اعتیاد معرفی می کنند.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز درمان معتادان شهرستان گفت: ۲ مرکز درمان سرپایی در شهر بومهن و ۶ کمپ فعال هم شهر بومهن و بخش جاجرود در زمینه ترک اعتیاد فعال هستند

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس یادآور شد: در مراکز اقامتی افراد داوطلب به عنوان ماده ۱۵ مراجعه می کنند و زیر نظر پزشک به همراه گذراندن کلاس‌ها دوره درمان را طی می کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha