توسعه بندر شادگان زمینه سرمایه گذاری استان خوزستان را فراهم می کند

آبادان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: توسعه بندر شادگان زمینه سرمایه گذاری در منطقه و استان خوزستان را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا فلاح روز سه شنبه در بازدید از شهرستان شادگان افزود: بندر شادگان با ظرفیت اشتغالزایی هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر زیادی در بهبود اقتصادی منطقه دارد.

وی اظهار داشت: توسعه بندر شادگان در دستور قرار دارد، ظرفیت هایی که در این بندر وجود دارد، امکان سرمایه گذاری را فراهم می کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بندر شادگان زیرساخت‌ های مناسبی دارد و یکی از ظرفیت‌ های مهم توسعه استان خوزستان به شمار می‌ رود که به عنوان شاهرگ حیاتی باید روز به روز رونق یابد و یکی از راه های این رونق، توسعه آن است.

فلاح در ادامه بیان کرد: حوزه صنایع شادگان بخصوص شرکت فولاد شادگان نیازمند توسعه است، زیرا این توسعه شرایط ایجاد اشتغال پایدار را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: یکی از برنامه های محوری وزارت صمت، احیای واحدهای تولیدی راکد است که طی روزهای آینده یکی از واحدهای تولیدی لبنیات در شادگان با همکاری بانک ها و سرمایه گذار بخش خصوصی به چرخه تولید باز خواهد گشت.

فلاح گفت: ایجاد کارگروه ستاد تسهیل شادگان با حضور مسوولان استان خوزستان برای رفع موانع تولید در ۲ هفته آینده تشکیل خواهد شد تا بخش عمده ای از مشکلات تولید در این شهرستان رفع شده و واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردند.

فرماندار شادگان نیز گفت: واحدهای راکد در شهرستان شادگان سالها بدلیل مشکلات مالی راکد مانده اند که قرار است در نشست کارگروه اقنصادی که با حضور مسوولان استانی برگزار می شود، مشکلاتشان مرتفع شود.

جمال صالح زاده افزود: ۱۳ واحد تولیدی در شادگان نیازمند اعطلای تسهیلات بانکی هستند و با بازگشت آنها به تولید شرایط اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر در شادگان فراهم می شود.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha