۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 84976041
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مادر شهید سخاوت که بر تبعیت از ولایت فقیه تاکید داشت آسمانی شد

شهر ری - ایرنا - حاجیه خانم فاطمه حاجیلو، مادر بزرگوار شهید محمد سخاوت که سالها در مراسم های انقلابی شرکت و بر تداوم راه شهدا و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه تاکید داشت به فرزند شهید خود پیوست و آسمانی شد.

به گزارش ایرنا، حاجیه خانم فاطمه حاجیلو مادر گرامی شهید والا مقام بسیجی شهید محمد سخاوت بعد گذران دوره فراق پسر شهیدش در سن ۸۶ سالگی به فرزند شهیدش پیوست.

شهید محمد سخاوت فرزند غلامحسین در سال ۶۴ در منطقه عملیاتی سلیمانیه در شمال کشور عراق در سن ۱۹ به شهادت رسید. این مادر شهید سالها با حضور در مراسم های انقلابی بر ادامه راه شهدا و تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید داشت.

پیکر مطهر این مادر شهید در قطعه ۹۹ بهشت زهرای تهران در کنار همسر گرامی خود آرام گرفت. مراسم بزرگداشت این مادر شهید سخاوت ، عصر روز پنجشنبه اول دی ماه در مسجد حضرت حسین ابن علی واقع در میدان بهاران در جنوب غربی پایتخت برگزار می شود.

شهید محمد سخاوت دوران کودکی خود را در محله وصفنارد از مناطق جنوبی پایتخت گذراند و وی در بین دوستان و خانواده به مهربانی، خواندن نماز اول وقت، کمک به نیازمندان محله، همیاری و هم صدای به فقرا معروف است.

مادر شهید سخاوت که بر تبعیت از ولایت فقیه تاکید داشت آسمانی شد

با آغاز جنگ تحمیلی همچون برادران و بچه محل های خود طبق امر ولی فقیه به جبهه های جنگ تحمیلی شتافت تا از جان و مال مردم و وطن خود دفاع نماید.

در قسمتی از وصیت نامه این شهید آمده است: پدرم ، مادرم و برادرانم شما را به ولایت پذیری دعوت می کنم و بدانید اگر گوش به فرمان ولی فقیه خود باشید بر همه دشمنان پیروز خواهید بود.

وی به تنها خواهر خود این گونه سفارش می کند که زینبی زندگی کنید و از حضرت زهرا(س) الگو بگیرید زیرا راه درست هدایت و بهشت اهل بیت رسول خدا هستند و بقیه راه ها به بی راهه منتهی خواهد شد.

مادر شهید سخاوت که بر تبعیت از ولایت فقیه تاکید داشت آسمانی شد

این شهید والا مقام بعد از چندین بار اعزام به مناطق مختلف جبهه های جنگ حق علیه باطل در سال ۶۳ در تک سنگین مورد اصابت تعداد زیادی ترکش و تیر شده و به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha