به گزارش ایرنا، شامگاه سه شنبه اهالی رسانه کاشان به دعوت مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در باغ تاریخی آل یاسین که مربوط به دوران قاجار و در اختیار شهرداری است گردهم آمدند و نحوه ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل سازنده بین خبرنگاران با مدیران شهرداری را بررسی کردند.
یکی از مهم ترین منابع کسب اطلاعات برای خبرنگاران، روابط عمومی دستگاه های اجرایی می باشند و برای روابط عمومی ها نیز موثرترین ابزار اطلاع رسانی خبرنگاران هستند و این ۲ جایگاه،نیاز به تعامل و ارتباط سالم و سازنده دارند.
پیرو این نشست مقرر شد شهرداری کاشان سازوکار ارتباط سریع و مناسب خبرنگاران با مدیران شهرداری را فراهم کند تا خبرنگاران بتوانند در خصوص مشکلات شهر و همچنین معرفی صحیح خدمات و دستاوردهای شهرداری به موقع اطلاع رسانی کنند.
مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در این جلسه گفت: چرخه مدیریت شهری نیازمند همکاری متقابل اصحاب رسانه با شهرداری است و این تعامل امکان معرفی صحیح اقدامات و دستاوردها را در حوزه مدیریت خدمات شهری فراهم می کند.
رسانه غیرمنتقد رسانه ای مرده است
سیدهادی مسعودی علوی افزود: فعالیت رسانه های منتقد که تحلیل مسایل و مشکلات را منصفانه انجام می دهند موجب پیشرفت جوامع می شوند و اگر رسانه ای منتقد منصف نباشد رسانه ای مرده است.
مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان بیان کرد: هدف رسانه های منتقد و منصف پیشرفت کشور و مردم است که مدیران نیز باید از این ظرفیت بهره کافی را برده و مردم را در جریان خدمات انجام شده قرار دهند.
نقد و تخریب ۲ مفهوم متفاوت اند
مسعودی علوی گفت: نقد و تخریب ۲ مفهوم متفاوت و گاه متعارض هستند،اگر نیت ما نیتی خیرخواهانه و برای رفع مشکلات باشد قطعا نقد رسانه ای هم نقدی سازنده خواهد بود.
وی افزود: شهرداری باتوجه به گسترده زیاد فعالیت هایش خدمات گسترده ای دارد و رسانه هم می تواند در راستای جهاد تبیین دستاوردهای انجام شده در شهرداری را به خوبی معرفی کند تا شور ونشاط در جامعه ایجاد شود.
ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر کاشان طی یکسال اخیر ۲ برابر شد
وی اظهار کرد:امسال ۱۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کاشان اضافه شد و این اقدام ظرفیت حمل و نقل عمومی را بعد از ۲۰ سال ۲ برابر کرد.
رسانه باید مطالبهگر وحدت، همافزایی و تلاش برای اعتلای کشور باشد
خبرنگار خبرگزاری حوزه کاشان در این نشست گفت:هدف همه رسانه ها رفع مشکلات است و باید مطالبهگر وحدت، همافزایی و تلاش برای اعتلای کشور باشند ،اگر وحدت رسانه ای وجود داشته باشد در همه حوزه های توسعه ای شهر ،موفق خواهیم بود.
سیدمصطفی دولت آبادی افزود:در کشورهای اروپایی بودجه زیادی صرف رسانه ها می شود اما در کشور ما توجه لازم به رسانه نشده است.
وی اظهار کرد:رسانه باید عملکرد دستگاههای مختلف و شرایط موجود را نقد کند اما باید این نقدها همراه با ارایه راهکارهایی در راستای رفع کاستیها و مشکلات باشد.
مسوول پایگاه خبری سلام کاشان هم گفت:برخی واحدهای نانوایی کاشان اقدام به گران فروشی می کنند و در بعضی نانوایی ها قیمت هر قرص نان ۱۵ هزار تومان است.
ابراهیم قربانی افزود:حقوق ماهیانه کارگران شهرداری این ماه کاهش یافته و پیمانکار به آنها تنها پنج میلیون تومان حقوق داده و شهرداری باید بر عملکرد پیمانکار نظارت کند.
وی اظهار کرد:اگر خبرنگار به این مسائل بپردازد باید شهرداری آن خبرنگار را تجلیل کند چون حقیقت رفتار این ماه پیمانکار با کارگران شهرداری را به درستی اطلاع رسانی کرده است.
خبرنگار تسنیم هم گفت:خانه مطبوعات کاشان همچنان در کش و قوس بین دستگاه های اجرایی است و باید هرچه سریعتر ایجاد شود.
طی یکسال اخیر ارتباط اصحاب رسانه و شهرداری در حد صفر بوده است
مرتضی نجف زاده افزود:ارتباط شهردار کاشان طی یکسال اخیر که متصدی این مسوولیت شده با اصحاب رسانه در حد صفر بوده و باید نسبت به برگزاری نشست خبری اقدام شود.
خبرنگار روزنامه سراج هم گفت:کم آبی مهم ترین مشکل کاشان است و در این حوزه باید همه دستگاه ها و رسانه ها با هم افزایی راهکار رفع مشکل را پیدا کنند.
صنعت گردشگری اساس رونق اقتصاد شهری کاشان است
سیدعلیرضا راستی افزود:صنعت گردشگری اساس رونق اقتصاد شهری کاشان است و وجود محوطه هشت هزار ساله سیلک، مجموعه جهانی باغ موزه فین ،آب انبارها، خانه های تاریخی متعدد و صنایع دستی کهن، کاشان را به یکی از قطب های گردشگری و مهد تمدن ایران تبدیل کرده است.
وی اظهار کرد:باید زیرساخت های لازم برای گردشگران از جمله پارکینگ طبقاتی،سرویس بهداشتی و خانه های بوم گردی به اندازه کافی فراهم شود وگرنه صنعت گردشگری هم آسب می بیند.
هم افزایی رسانه ای روند توسعه کاشان را تسریع می کند
سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی کاشان هم با اشاره به فعالیت طیف متنوعی از رسانهها در کاشان، همافزایی و تعامل بین آنها را برای تسریع در روند توسعه شهرستان ضروری دانست.
امیرشاهین نایبی فر افزود: هم افزایی رسانهها و روابط عمومیها مهمترین عامل در انعکاس خوب خدمات دولت و اطلاعرسانی مطلوب به مردم است و مدیر روابط عمومی باید قدرت اقناع مدیر دستگاه خود برای پاسخگویی بدون تاخیر به خبرنگاران را داشته باشد.
خبرنگار ایمنا کاشان هم گفت:بعضی معابر شهر فاقد آسفالت و روسازی مناسب است و مردم در این خصوص گلایه مند هستند.
مدیران شهرداری مناطق کاشان پاسخگوی خبرنگاران باشند
فاطمه بصیرتی افزود:بسیاری از مشکلات باید از طریق شهرداران مناطق رفع شود متاسفانه در حال حاضر مدیران مناطق شهری پاسخگوی خبرنگاران نیستند، مدیر منطقه باید پاسخگوی خبرنگار باشد و تقاضا داریم این موضوع پیگیری و رفع شود.
مجیزگویی آفت رسانه است
خبرنگار کاشان نیوز هم گفت:مجیزگویی مسوولان آفت رسانه است بعضی مدیران فکر می کنند خبرنگار باید مجیز گوی آنها باشد اما خبرنگاران باید از این کار دوری کنند و رسالت خود را در نقد منصفانه و انعکاس درست اخبار ایفا کنند.
مهدی آریا افزود:روابط عمومی در شهرداری کاشان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده،گسترده ترین حوزه خدماتی مربوط به شهرداری است و ارتباط این نهاد با رسانه ها باید گسترده باشد.
وی اظهار کرد:روابط عمومی شهرداری باید بتواند از ظرفیت رسانه ها برای معرفی درست دستاوردها و رفع مشکلات به خوبی استفاده کند و انتقاد هم راهی موثر در مسیر رشد و تکامل است.
خانه تاریخی آل یاسین در خیابان امام خمینی(ره) کاشان واقع و در زمان محمد شاه قاجار ساخته شده و متعلق به آقا نظام الدین مجتهد کاشانی (آل یاسین ) اولین نماینده مردم کاشان در مجلس شورای ملی بعد از نهضت مشروطه است و در حال حاضر در اختیار شهرداری کاشان می باشد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
نظر شما