۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل خانه‌های مددجویان زلزله سایه خوش اختصاص یافت

بندرعباس - ایرنا - سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: ۶۰ میلیارد ریال از سوی این نهاد برای تکمیل و بهره‌برداری مسکن مددجویان زلزله زده روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید باسره روز چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن استان برای تکمیل مسکن مددجویان زلزله زده سایه خوش افزود: برای تکمیل و تحویل ۱۵۰ واحد مسکن درحال احداث مددجویان تحت حمایت کمیته امداد واقع در روستای سایه خوش بندرلنگه؛ افزون بر ۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه زیربنای هر واحد مسکونی ۶۰ مترمربع است، بیان کرد: این مبلغ به صورت بلاعوض در اختیار مددجویان جهت تکمیل و بهره‌برداری این واحدها در روستای سایه خوش قرار می گیرد.

شهریار نوری زاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان نیز گفت: ۱۵۰ واحد مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در روستای زلزله زده سایه خوش در حال احداث است که امیدواریم با همکاری مشترک کمیته امداد بتوانیم این تعداد واحدهای مسکونی را در قالب تفاهم نامه تا پایان سال جاری تکمیل و به مردم تقدیم کنیم.

براساس اعلام اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان؛ آوار برداری واحدهای تخریب شده منطقه زلزله زده سایه خوش پایان یافته و هم اکنون فنداسیون ۳۰۰ واحد و اسکلت‌بندی افزون‌ بر ۴۰۰ واحد نیز انجام شده است، این کارها به صورت اعتباری و با کمک حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و همراهی پیمانکاران انجام شده است.

بامداد یازده تیر ماه امسال، ۲ زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان در بندرخمیر و بندرلنگه این استان را لرزاند که براثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی سایه خوش به طور کلی تخریب شدند.

اخبار مرتبط