۲۱ استاندارد مهارتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان در حال تدوین است

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: ۲۱ استاندارد حوزه مهارت توسط این اداره‌کل در حال تدوین است و این مهم عامل موثری در تربیت نیروی کار ماهر و افزایش فرصت شغلی به شمار می رود.

فردین وکیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج استاندارد شایستگی حوزه مهارت در استان تدوین شد و ۲۱ استاندارد دیگر هم در دست تدوین است.

وی اضافه کرد: عناوین این پنج استاندارد شامل فروشنده لوازم الکتریکی ساختمان، فروشنده لوازم الکتریکی صنعتی، مونتاژ و نصاب تابلوهای و کنتاکتور چاه کشاورزی، مونتاژکار و نصاب تابلوهای کشاورزی، طراحی، تزئین و دکوراسیون کیک های لواشکی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با اشاره به اینکه دانش عامل کلیدی در مدیریت موفق شرکت‌های بزرگ و کوچک است، افزود: ارائه خدمات آموزشی بر اساس انواع استانداردهای آموزشی به‌طور فزاینده به عنوان یک کسب و کار خدمت‌گرا شناخته می‌شود.

وکیلی یکی از ویژگی های مهم آموزش فنی و حرفه‌ای را آموزش بر اساس استانداردهای شایستگی شغلی خواند و یادآور شد: تربیت نیروی کار ماهر برای بازار کار از یک سو و ایجاد فرصت شغلی با آموزش بر اساس استاندارد از سویی دیگر منجر به ایجاد خلاقیت و در نتیجه شغل برای افراد می‌شود و این اهمیت تدوین استاندارد مهارتی را می رساند.

وی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با نگاه ویژه و متمایز به پژوهش و پژوهش محوری فعالیت های خود در عرصه های مختلف مهارت آموزی توانسته است از این ظرفیت در راستای ارتقاء سطح خدمت در ارائه آموزش های مهارتی استفاده کند.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای دولتی و ۳۵۰ آموزشگاه فنی حرفه‌ای خصوصی در کردستان مجوز فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha