دانشگاه‌های فعال درحوزه بین الملل هماهنگ باشد

قم- ایرنا- قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: دانشگاه‌های فعال کشور در حوزه بین الملل، باید با هم افزایی و هماهنگی کامل با یکدیگر عمل کنند تا دچار همپوشانی فعالیت‌ها و کاهش کیفیت فعالیت‌های علمی و دانشگاهی نشویم.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه، وحید حدادی اصل در با دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تقدیر از دستاوردهای علمی و دانشگاهی این نهاد اظهار داشت: وزارت علوم در عرصه جهانی از اعتبار بسیار خوبی برخوردار است و خوشبختانه جامعه المصطفی نیز با عملکرد درخشان خود در عرصه بین المللی، بر این اعتبار افزوده است.

قائم مقام وزیر علوم یادآور شد: امیدواریم در آینده شاهد دستاوردهای بیشتری از همکاری‌های این مجموعه با دیگر مراکز علمی و دانشگاهی کشور در عرصه بین‌الملل باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی نمایندگی این مرکز در شهر قم، یادآور شد: معتقدیم دانشگاه‌های فعال کشور در حوزه بین الملل، باید با هم افزایی و هماهنگی کامل با یکدیگر عمل کنند تا دچار همپوشانی فعالیت‌ها و کاهش کیفیت فعالیت‌های علمی و دانشگاهی کشور نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی نیز در این دیدار به معرفی جامعه المصطفی العالمیه و روند شکل‌گیری آن پرداخت و خاطرنشان کرد: این مجموعه علمی در کنار نظام سطوح حوزوی، رشته‌های خود را در قالب دانشگاهی با مدارک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌کند و هم‌اکنون دانش‌پژوهانی از ۱۳۵ ملیت، در واحدهای داخل و خارج از کشور این مجموعه، مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به ارائه رشته‌های جامعه المصطفی در سه حوزه دانشی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی، یادآور شد: هم اکنون با مجوز وزارت علوم، ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در این سه حوزه دانشی توسط جامعةالمصطفی ارائه می‌شود که با اجرای طرح تحول آموزشی المصطفی، این رقم به حدود ۴۵۰ رشته و گرایش افزایش خواهد یافت.

عباسی با اشاره به حضور علمی جامعه المصطفی در کشورهای مختلف جهان، ابراز داشت: این حضور گسترده، ظرفیت آموزشی و علمی بسیار خوبی را برای کشور پدید آورده است و این آمادگی وجود دارد تا این ظرفیت‌ها، در اختیار سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن تشریح آموزش‌های مجازی جامعه المصطفی، تصریح کرد: در حال حاضر چند هزار نفر در بخش دانشگاه مجازی المصطفی به تحصیل اشتغال دارند و معتقدیم آموزش‌های غیرحضوری در آینده می‌تواند در فعالیت‌های آموزشی جامعه المصطفی، نقش پررنگی را ایفا کند. همچنین موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه المصطفی، سالانه میزبان هزاران نفر از اساتید و شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشورهای مختلف است که تاثیر چشمگیری در انتقال فرهنگ و ارتقای دیپلماسی عمومی کشور برجای می‌گذارد.

وی با تأکید بر علاقه مراکز علمی بسیاری از کشورها به توسعه ارتباطات علمی و دانشگاهی با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: جامعه المصطفی در این زمینه از تجربیات بسیار ارزشمندی برخوردار است و می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری و گسترش ارتباطات علمی میان دانشگاه‌های ایران و جهان باشد.

عباسی در پایان با اشاره به نقش جامعه المصطفی در گسترش زبان و ادبیات فارسی درجهان، خاطرنشان کرد: این مجموعه علمی دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان دارد و در این زمینه نیز آماده همکاری با دانشگاه‌های کشور هستیم.

در پایان این جلسه مقرر گردید جلساتی به منظور تبادل اطلاعات و هم افزایی میان جامعه المصطفی و مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تشکیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha