ملاقات چهره به چهره مسئولان عالی قضایی یزد با ۵۰ نفر از مردم اردکان

یزد- ایرنا- مسئولان عالی قضایی استان یزد با حضور در مصلای اردکان با ۵۰ نفر از مردم این شهرستان به صورت چهره به چهره دیدار کردند.

رییس کل دادگستری استان یزد روز پنجشنبه در حاشیه این نشست گفت: حضور مسئولان عالی قضایی استان در حوزه قضایی شهرستان اردکان و پاسخگویی چهره به چهره با مردم در راستای سند تحول قوه قضائیه و مردمی کردن دستگاه قضا می باشد.

غلامعلی دهشیری با اشاره به ملاقات مسئولان ارشد قضائی استان با ۵۰ نفر در این نشست تصریح کرد: عمده مشکلات مطرح شده در این نشست ناشی از عدم آگاهی مردم از دانش حقوقی لازم در معاملات و مبادلات روزمره است.

وی افزود: اعتراض به شیوه دادرسی و فرآیند رسیدگی از دیگر گلایه های مطرح شده در این نشست بود که جهت رسیدگی مجدد دستورات لازم جهت اعمال ماده ۴۷۷ در مرکز استان صادر شد.

وی با اشاره به چند مرحله بودن فرآیند ماده ۴۷۷ تصریح کرد: در این ماده فقط مواردی که پس از بررسی مجدد خلاف بین شرع شناخته شود مورد رسیدگی مجدد قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در قالب ماده ۴۷۷ پس از بررسی سوابق و پرونده محاکماتی توسط دو تن از قضات مجرب در صورت تشخیص خلاف بین شرع پیشنهاد تجویز رسیدگی به معاونت قضایی ریاست قوه قضائیه ارسال و پس از بررسی به نظر رییس قوه قضائیه رسیده و با نظر ایشان در صورتیکه خلاف بین شرع باشد دستور توقف اجرای بخشی از احکام صادر و رسیدگی مجدد به دیوان عالی کشور صادرخواهد شد.

رییس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: نوعا رای صادره از دیوان عالی کشور پس از بررسی مجدد ماهوی خواهد بود.

دهشیری گفت: تاخیر در اجرای حکم از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مردم در این نشست بود که بیشتر مربوط به محکومان مالی می باشد که نیاز به دسترسی به اموال محکومان مالی است.

وی با اشاره به سختی های موجود در شناسایی اموال محکومین افزود: در این راستا سامانه هایی در قوه قضائیه در حال طراحی می باشد اما در عین حال جهت تسریع در موضوعات مطرح شده در این نشست دستوراتی صادر شد.

رییس کل دادگستری استان یزد در پایان اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی باعث شناخت مشکلات، آسیب ها و نقاط ضعف و قوت دستگاه قضا در شهرستان است که لازمه مدیریت و برنامه ریزی در آینده است.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha