۲ طرح آبرسانی در شهرهای مهاباد و گوگ تپه کلنگ زنی شد

مهاباد - ایرنا - ۲ طرح آبرسانی با مجموع اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال در شهرهای مهاباد و گوگ تپه روز پنجشنبه با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این آیین در مهاباد افزود: احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی «کانی صوفی رشید» با ۳۳۰ میلیارد ریال در جهت تقویت فشار آب این مناطق کلنگ زنی شد.

خوش سیرت اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر مهاباد تامین آب شرب سالم و فشار قوی یکی از نیازهای مناطق مختلف این شهر بود که با اتمام این طرح، مشکل فشار آب بر طرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه پمپاژ این طرح ظرفیت ۶۶ لیتر در ثانیه را دارد، گفت: لوله گذاری خط انتقال آب این طرح به طول ۸۰۰ متر و مدت قرارداد این طرح ۱۸ ماهه بوده که اعتبار آن از محل منابع ملی تامین می‌شود.

طرح احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی شهر گوگ تپه کلنگ زنی شد

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی در آیین طرح آبرسانی شهر گوگ تپه نیز یادآور شد: این شهر با ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت هم اکنون دارای حجم آب ۷۰۰ مترمکعب از محل منابع آب زیرزمینی بوده که احداث مخزن ذخیره جز نیازهای این شهر مهاجر پذیر است.

۲ طرح آبرسانی در شهرهای مهاباد و گوگ تپه کلنگ زنی شد

خوش سیرت افزود: این مخزن با اعتباری با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و مدت زمان ۱۲ ماهه از محل مالی اعتبارات آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی و ارتقای کیفی آب شرب آذربایجان غربی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح ظرفیت مخزن ذخیره شهر گوگ تپه به ۲ هزار و ۷۰۰ مترمکعب خواهد رسید که جوابگوی جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت خواهد بود.

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد هم در حاشیه آیین کلنگ زنی این طرح‌ها اظهار کرد: تامین آب شرب سالم و پایدار در مناطق مختلف شهری و همچنین بخش روستایی از مطالبات بحق شهروندان است که در دستور کار دولت انقلابی و مردمی سیزدهم قرار دارد.

۲ طرح آبرسانی در شهرهای مهاباد و گوگ تپه کلنگ زنی شد

حسن عباسی کمبود و مشکلات آب شهرستان در ۹ بند احصا شده است، تاکید کرد: پروژه‌های در حال اجرا و همچنین طرح‌های کلنگ زنی برای تکمیل و اتمام پیگیری خواهد شد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha