آبرسانی به روستاهای واقع در حاشیه سدهای مازندران عملیاتی می‌شود

ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: آبرسانی به روستاهای واقع در حاشیه سدهای مازندران با تصویب و تخصیص اعتبارات حداکثر تا یکسال آینده عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اتابک جعفری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند بررسی زیرساخت های آب و فاضلاب مازندران در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که، طرح های جهادی آبرسانی به مناطق روستایی و بالادست مازندران باهدف محرومیت زدایی باجدیت در دستور کار است، افزود: در این بین اجرای این طرح در روستاهای اطراف سدهای استان در اولویت قرار دارد.
وی با بیان این که، طبق برآورده های انجام شده حدود ۸۰ روستا در حاشیه سدها قرار دارند ادامه داد: با برنامه ریزی اصولی و تصویب اعتبارات حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای این طرح اقدام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اضافه کرد : اجرای طرح های جهادی آبرسانی در استان بلند مدت خواهد بود و با پیگیری های اصولی تا پایان دولت سیزدهم تمام مناطق محروم این دیار به لوله های آب آشامیدنی سالم متصل می شوند.
جعفری تصریح کرد: مازندران در اجرای طرح های محرومیت زدایی و آبرسانی به مناطق روستایی در کشور پیشتاز است و به معنای واقعی دستاورد های دولت در این حوزه بنظیر و غیرقابل وصف در دست اجرا است.
وی افزود: هیچ روستایی در مازندران نباید از شبکه آب آشامیدنی سالم محروم بماند و اگر روستایی در این حوزه جا ماند مسوولان خدماتی شناسایی و برای رفع این چالش اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: توسعه اقتصادی یکی از برنامه های اصولی دولت در روستاها است که تحقق این امر با رفع مشکلات زیرساختی در حوزه خدمات از قبیل آب امکان پذیر است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران امروز پنجشنبه به منظور بازدید از زیرساخت های حوزه آب و فاضلاب و تاسیسات این حوزه در قالب سفر یک روزه به مازندران سفر کرده است.
منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.
شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یک هزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha