۱ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 1362
کد خبر: 84977817
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پویایی توانخواهان، با معرفی دستاوردهای آنان محقق می شود

اصفهان_ایرنا_مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: تسهیل زمینه برای معرفی دستاوردهای توانخواهان، پویایی و تقویت انگیزه و ایجاد نگاه نو به زندگی را در این گروه از جامعه بدنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مسعود مهدویان فر شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه "سفیران عشق" در محل ایستگاه مترو علیخانی اصفهان، افزود: باید به توانمندسازی گروه های توانخواه در حوزه مسوولیت های شهری توجه ویژه شود.

مهدویان فر با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی های این افراد را تقویت خواهد کرد، افزود: آموزش، شناسنامه دار کردن فعالیت های فرهنگی هنری و اعطای مجوز فنی وحرفه ای به آنها سیاست هایی است که در این رابطه دنبال می شود.

وی راه اندازی مشاغل خانگی و اعطای وام های خوداشتغالی از طریق سازمان های مرتبط به توانخواهان را ضروری دانست.

نمایشگاه دائمی؛ مهمترین مطالبه توانخواهان در اصفهان

مدیر اجرایی موسسه "سفیران عشق" نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه نزدیک به یک سال از فعالیت این موسسه در اصفهان می گذرد، افزود: فعالیت این موسسه در حوزه حمایت از توانخواهان، سالمندان، کودکان مبتلا به سرطان و افراد مبتلا به آسیب های نخاعی بوده است.

وی استعداد پرروی در رشته های فرهنگی و هنری، اشتغال، کارآفرینی و ایجاد نمایشگاه های دوره ای در عرصه های اقتصادی را از مهمترین فعالیت های این موسسه برشمرد.

پویایی توانخواهان، با معرفی دستاوردهای آنان محقق می شود

حسین خانی افزود: راه اندازی و استقرار نمایشگاه دائمی باهدف معرفی و فروش محصول، مهمترین مطالبه توانخواهان است.

به گفته وی موسسه "سفیران عشق" همچنین خدمات خود را برای معلولان و افرادی که نمی توانند در جامعه حضور یابند به درون خانه ها بُرده است.

حسین خانی تصریح کرد: تا اکنون این موسسه و اعضای آن هیچ کمک مالی از سوی نهادهای دولتی دریافت نکرده اند و همه فعالیت ها به صورت خودجوش بوده است.

این فعال اجتماعی با اشاره به ظرفیت مناسب این موسسه در بخش تجهیزات رسانه ای گفت: در صورت حمایت مسوولان می توانیم دستاوردهای هنری، فرهنگی و اقتصادی استان را نیز پوشش دهیم.

به گفته وی، جامعه هدف موسسه سفیران عشق گسترده و شامل سالمندان، کودکان، مدارس استثنایی، معلولان و آسیب دیدگان نخاعی است.

حسین خانی افزود: "سفیران عشق" در اصفهان، نخستین موسسه نمونه در کشور است که جامعه آسیب دیدگان اجتماعی را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: تولیدات تلویزیونی و رادیویی اعضای این موسسه نیز فاخر بوده است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه توانمندی های اقتصادی تواتخواهان استان اصفهان به همت موسسه هنری فرهنگی "سفیران عشق" و با مشارکت شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان، به مدت یک هفته در ایستگاه مترو علیخانی اصفهان دائر شد و تا پایان امشب برای بازدید علاقه مندان برپاست.

در این نمایشگاه، تولیدات و محصولات شُماری از توانخواهان استان در بخش های مختلف از جمله انواع صنایع دستی، هنرهای بومی، گل و گیاه و محصولات غذایی به نمایش در آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha