۲ دی ۱۴۰۱، ۱:۱۳
کد خبر: 84977939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر هند: دهلی نو خواستار توازن در حجم تجارت با روسیه است

تهران- ایرنا- پاوان کاپور سفیر هند در روسیه پنجشنبه شب با بیان اینکه دهلی نو از رشد گردش مالی با مسکو استقبال می‌کند، گفت: ما خواستار توازن در حجم تجارت با روسیه هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، کاپور ادامه داد: تجارت میان هند و روسیه از آوریل (فروردین) سال جاری افزایش قابل توجهی داشته که دلیل اصلی آن خرید حجم بالای نفت و کود توسط هند از روسیه است.

این دیپلمات هندی گفت: حجم تجارت میان دو کشور به ۲۷ میلیارد دلار رسید که یک روند مثبت است، اگرچه ما دوست داریم این موضوع امری دو جانبه باشد زیرا سهم روسیه از تجارت میان دو کشور بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار است در حالی که سهم هند تنها ۲ میلیارد دلار بود بنابراین طرف هندی مایل است که این نسبت متعادل‌تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته این وضعیت منطقی به نظر می‌رسد زیرا بسیاری از بازارهای دیگر وجود دارد که از آنجا کالاها از سایر نقاط جهان به بازار روسیه سرازیر می‌شوند اما من پیشنهاد می‌دهم که بازرگانان روسی به هند به عنوان منبع اصلی فعالیت خود نگاه کنند.

سفیر هند در روسیه تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا حد امکان معاملات را با ارزهای ملی انجام دهیم که این موضوع با حذف دلار از روابط تجاری به نفع هر دو کشور است اما لازمه تداوم این امر، توازن در حجم تجارت میان دو کشور است.

به گزارش ایرنا، روزنامه ایندین اکسپرس هند پیشتر (آبان ماه) با استناد به نتایج یک جلسه مقامات عالی روسیه و هند اعلام کرد که این کشور در آینده نزدیک روابط تجاری‌اش با مسکو را بر اساس روپیه دوبرابر خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، افزایش تجارت بین مسکو و دهلی نو عمدتاً به دلیل افزایش شدید واردات نفت خام روسیه به هند بوده است. روسیه در حال حاضر حدود ۲۲ درصد از کل واردات نفت خام هند را به خود اختصاص داده است. در ماه اکتبر، روسیه با پیشی گرفتن از عربستان سعودی و عراق به بزرگترین تامین کننده نفت هند تبدیل شد.

سطح تبادلات تجاری بین روسیه و هند در سال جاری به نزدیک ۱۲ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۴۵درصد افزایش داشت. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اوایل ماه نوامبر گفته بود که تجارت بین روسیه و هند بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha